Har själv flytspacklat flera gånger och bara låtit det vila i ett dygn eller två. Blev därför förvånad när jag läste att det skulle torka ur i tre veckor. Antog att det behövdes så lång tid eftersom fukten stängs in av tätfogen och den då kan vandra neråt mot bjälklaget, men primern borde göra den processen tillräckligt lång för att inte göra skada.