2 038 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Full värme på pannan/radiatorerna trots inställd temp på 16 grader
Hej
Vi har en gammal Autoterm 380 som är 18 år.
Nu har den börjat krångla.
Det är full fräs på elementen trots att inställningen ligger på 16 grader.
Jag har kollat är och bör värden och hittar inget konstigt förutom att det står 125 grader på tillförseltemperaturen på krets 2.
Inget felmeddelande.
Är det någon här som kan veta vad felet kan vara?
Är det värt att ringa på någon som felsöker/reparerar den eller ska man satsa på en ny?
Någon som kan rekommendera en lev i Kungälv/göteborgsorådet?
Pelle
Vi har en gammal Autoterm 380 som är 18 år.
Nu har den börjat krångla.
Det är full fräs på elementen trots att inställningen ligger på 16 grader.
Jag har kollat är och bör värden och hittar inget konstigt förutom att det står 125 grader på tillförseltemperaturen på krets 2.
Inget felmeddelande.
Är det någon här som kan veta vad felet kan vara?
Är det värt att ringa på någon som felsöker/reparerar den eller ska man satsa på en ny?
Någon som kan rekommendera en lev i Kungälv/göteborgsorådet?
Pelle
Gissningsvis har tempgivaren gett upp, den kostar inte många kronor och är antagligen inte så svår att byta. Bör finnas på ELFA.
Teknikgruppen i väst (Uddevalla) har jag god erfarenhet av. Annars har du väl Kungälvs rör i krokarna?
Teknikgruppen i väst (Uddevalla) har jag god erfarenhet av. Annars har du väl Kungälvs rör i krokarna?
Xecutor, bytte du temperaturgivaren enligt mexitegels tips eller var det något annat fel med anläggningen? Vi har precis samma symptom med vår Autoterm 380.
Är det någon som känner till var man kan få tag på en fullständig servicemanual till Autoterm 380?
Tack på förhand för eventuella råd,
Lars
Är det någon som känner till var man kan få tag på en fullständig servicemanual till Autoterm 380?
Tack på förhand för eventuella råd,
Lars
Klicka här för att svara