Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Snailman
Ja du får ju tro vad du vill, men det kan ju lika gärna vara så att jag att jag sparat transportströmmar från mitt digitala pci satellitkort, från de fria sändningar som vem som helst med denna utrustning kunnat spela in helt lagligt sedan flera år...
Så jag tycker nog att det är du som drar onödiga slutsatser

med ett sådant här kort har man kunnat se hd tv i flera år: http://www.technisat.com/index381f.html?nav=PC_products,en,76-174

jo just det, 1080p är ju väldigt utbrett över satellit......... 1080p filmer härstammar till 99.9% från HD-DVD/BluRay.
HD via sat är idag 1080i eller 720p.............

Likt tidigare poster vill även jag påstå att den upplevda skillnaden som betraktare avseende 720p kontra 1080p upplösning är försumbar vid skärmstorlekar under 80". Har man haft möjlighet att beskåda material på en bra 1080p projektor typ Epson TW2000 eller motsvarande tror jag att det hela blir påtagligt.

Snailman
Nu är det ju så att man knappast vill titta på 1080i (intelaceflimmer) , så antingen gör man om det till 1080p eller så gör man det i visningsprogrammet lämpligen (tex i vlc mediaplayer, och det man tittar på är då 1080p (även om det sas är fejk, varannan rad är ju då 'påhittad' http://wiki.videolan.org/Deinterlacing)

Här kan alla som vill titta på filmklipp i antingen 720p eller 1080p gratis och lagligt på alla sätt (förutsatt att er skärm har tillräckligt hög upplösning) och då skaffa er en egen uppfattning om ni kan se någon skillnad....:)

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/musicandvideo/hdvideo/contentshowcase.aspx

Nimanjeb, att sitta och moralisera över andra utan att känna till alla detaljer hör inte hemma här. Det finns många många sätt att komma över material i HD-upplösning på lagligt sätt. Dessutom kan man ha en Blu-Ray spelare i datorn nu för tiden och avnjuta HD-film på datorskärmen. Jag gör det på min bärbara när jag är ute och reser.

Sökarn
Man bör vara nöjd i affären och ha öppet köp, det är viktigt och att man får packa upp den, alla har inte det.

Och jag slår ett slag för att kolla vilken pixelgaranti tillverkaren har. Långt ifrån alla ser enstacka trasiga pixlar som fel men det är rätt iriterande med en knallröd pixel i en vit bild tex.

Sökarn
Och det är en prisfråga vad man får?

Lysande pixlar har jag inte sett de senaste fem åren minst så tillverkningskvalitén måste ha blivit betydligt bättre eller också har kostnaderna gått ned och kapaciteten ökat så man i större utsträckning kan skrota icke 100%-iga paneler. Har aldrig varit med om att en pixel börjat lysa efter en tid heller. Händer säkert men sällan.

Två på jobbet som torskade i julhandeln. Var så erfareheten kom till. Nu är det två herrar som är lite fulla i fan så de blev utbytta tillslut men det krävdes en del bråk och strul

mats_o skrev:
Två på jobbet som torskade i julhandeln. Var så erfareheten kom till. Nu är det två herrar som är lite fulla i fan så de blev utbytta tillslut men det krävdes en del bråk och strul
I julhandeln kan man råka på vad som helst. :p Vad var det för märken?

Bra fråga, nästa :)
Nått som fanns i julas. Inte Samsung och inte Panasonic så vitt jag minns (baserat på kommentarerna runt fikabordet)

Kan ha varit nåt märke gjort med en Dymo och påklistrat då! ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.