Handfat utan synlig silikonförsegling vid anslutning mot kaklad vägg, installationsdetaljer i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hörnet bakom ett handfat utan silikon, med synliga rör och en bruksanvisning på golvet.
Skapa konto

Silikon bakom handfat är tydligen överskattat med

Handfatets kant utan silikon intill kaklad vägg, smuts och fläckar synliga.
Skapa konto

Sorgligt hantverk och även sorgligt att folk även ska skriva massa negativt om dina estetiska val av kakel och klinkers. Hur som helst så tyckte jag det såg lite fräsigt ut. Inte helt min cup of tea men ändå coolt. Och jag tyckte det var bra av dig att skriva att du tyckte det var fint. Det är ju du som ska använda WCn så det är ju det enda som räknas.
Hantverkaren som varit hos dig måste haft sjukt brottom hem till kvällsmaten.. Mkt ser ju verkligen halvfärdigt ut med rördragning och avsaknad av silikon... Hoppas de har för avsikt att komma tillbaka och göra klart och att detta bara var nödlösning över julhelgen..

• Gilla
Music Man
  • Laddar…
Tack för ditt inlägg.
Då toaletten är liten så tänkte vi göra det lite coolare och frångå det tråkiga klassiska som vi har på de andra toaletterna. Vi är riktigt nöjda med vårt val.
Om ni söker i mina andra inlägg så hittar ni en hel del om vår huvudentreprenör. Känner att det är läge att hänga ut denna.
Utbyggnaden var klar i mars med toaletten där dörren blivit flyttad skulle göras när det kaklats.
Detta var enligt ritning och kontrakt.
Vi har haft så mycket annat och göra så jag kontaktade VVS killen för 2veckor sedan, då kollade han med byggfirman och ringde tillbaka och sa att C sagt att allt redan var klart hos oss och att detta inte skulle ingå.
Skickade då ett sms till firman och skrev att detta var droppen och att jag skulle kontakta Arn även för andra saker som ej blivit gjorda.
Då ringde han upp och var SÅ trevlig och sa att TL måste missuppfattat och att han ju lovat att detta skulle ingå. Vill inte vara bitter nu!
god jul alla

Snygg klinkers, smak är få förunnat ;) Folk är så fega för mönster konstigt nog. Vi svenskar måste vara de tråkigaste och enformigaste inredningsmässigt enligt mig. Låt inte den klåparen komma tillbaka utan foga och snygga till runt rörgenomföringarna och vid handfat och kakelskarv mot snedväggen själva.

Riktigt härliga färger. Vågat och coolt. Kul att ni vågar annat än vit grått svart! Synd på rören..

• Gilla
MagHam
  • Laddar…
Krilleman
Vore spännande och se om VVS-killen använt stödhylsor när denne hade så bråttom...

Hur ser det ut bakom kommoden?

Thiasvovve skrev:
Om du kow bara visste alla problem med huvudentrepenören med vårt utbygge, bl.a. Försening på flera månader så hade du säkert också blivit sur.
Är en påse med skräp som han lämnade kvar i hörnet.
Jag lider med dig och önskar dig naturligtvis inget illa.

Undrar faktiskt ofta varför vi själva haft sådan oförskämd tur i det mesta vi företagit oss.
Det har visserligen varit några rejäla grundstötningar, men på det hela taget har vi tagit oss loss,
seglat vidare och varit en erfarenhet rikare.

Så jag ber om ursäkt för om jag i oförstånd varit elak och överlägsen.

God Jul!

• Gilla
Music Man och 1 till
  • Laddar…
Nej absolut ingen fara KOW. 😊
Jag är nöjd med allt utan röris från Älvängens jobb 👍🙏😊
God Jul

• Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Några förslag på hur kan skall dölja rören under kommod?

Krilleman
Jag har inga förslag. Men jag har en undran...

Om det inte är yttervägg på den väggen kommoden sitter på, varför drogs då inte PEX-rören upp i väggen?

Jag kan förstå om man inte ville dra upp slang i ev befintlig yttervägg.

Jag har gjort det åt flertalet kunder, på min avrådan såklart, men alla stod på sig. En kund ringde tillbaka och sa att allt i väggen ha frusit. Hon hade totalt 9cm isolering i ytterväggen. Men det kom snickarna på efter dom börjat forska i tjockleken när det väl frusit...

Ja du! Det är mycket konstiga saker den här idiotfirman gjort och nej det är inte mot yttervägg utan på andra sidan är vårat sovrum.
Hade faktiskt inte en tanke på det utan tänkte att de borde ha koll på vad som var bäst och möjligt. 😔

Nu när "hela jobbet" är avslutat så skall vi gå vidare till ARN.

Krilleman
Ett tillägg här är på sin plats.

Vatten i yttervägg är godkänt om installationen ligger på varma sidan (nybyggen).

I äldre hus avråder jag alltid från att dra dolda rör i yttervägg.

• Gilla
Fred vom Jupiter och 2 till
  • Laddar…
Efter snack med byggfirman så skickade han sin VVS-kille som egentligen skulle gjort hela vår tillbyggnad, men då TL börjat med det innan byggfirman anställt en egen så fick han jobbet.
Hit kom en 23-årig kille som visade sig vara otroligt duktig och tillmötesgående.
Han stod helt still en stund och bara tittade.
Tog även kort för att visa sin chef på dragningen från golvet istället för genom väggen.
Slutet gott.
Rördragning i ett badrum där rören går från golvet istället för genom väggen.
Skapa konto

• Gilla
shomakie och 4 till
  • Laddar…
Så det finns hopp för den unga generationen?
Han har böjt röret på 3 ställen och verkat fått det att stämma.
Lycka till.

Protte

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.