Oavslutat badrum med synliga rör, toalett och handfat, utan silikon, dålig rördragning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hade VVS snubbe hemma.
Skall man verkligen acceptera den fula dragningen till toaletten?

Krilleman
Nej det ska du verkligen inte.

Röret borde smita runt ytterhörnet med en vinkel (inte bockat rör) och gå runt till kortsidan av rummet. Klammas även där för att sedan gå upp till WC-anslutningen på vattnet.

Som det är nu är det bara en tidsfråga innan anslutningen i toan tar stryk av barn/onyktra vuxna/hunden.

Är det dessutom en IFÖ sign (det ser ut som det) så sitter inte ventilen fast i porslinsguden, utan den den är utdragbar för att skapa ett flexibelt anslutningsmått!

Betala inte hela fakturan först detta är fixat. Det som är korrekt utfört ska du självklart betala för.

Ojdå. Snacka om att ta genvägar. :-)

• Gilla
Joak
  • Laddar…
Nu kommer lite dan-före-dan-gnäll:

1. Fäll ner locken på toastolen.
2. Ta bort plastpåsen (med toapapper? i hörnet)
3. Sätt upp handdukshängare och häng upp några handdukar.
4. Sätt upp en toapappershållare och ladda den med papper.

Och sist men inte minst:
5. Är golvet verkligen på allvar?

PS
Kanske bäst att jag själv rapporterar detta till moderator :p

Redigerat:
  • Gilla
Octavianus och 7 till
  • Laddar…
Om du kow bara visste alla problem med huvudentrepenören med vårt utbygge, bl.a. Försening på flera månader så hade du säkert också blivit sur.
Är en påse med skräp som han lämnade kvar i hörnet.

Rören (synliga RIR) som kommer ut ur golvet under handfatet var inte heller det snyggaste man sett...

• Gilla
Joak
  • Laddar…
Nä, det där hade jag inte accepterat.
Anledning 1, stor risk att röret och anslutningen i fjölen skadas med översvämning som följd.
Anledning 2, det är fult.
Anledning 3, en rörmokare som vill kalla sig yrkesman gör inte så där. Det är något man kan tillåta sig som en quick&dirty fix en söndagkväll, men inte i ett nybygge.

Haha. Jag tycker golvet var riktigt "piffigt" Men nu var det ju inte det frågan handlade om.
Ser lite B ut ja. krilleman har som vanligt rätt. Tidsfråga innan nån trampar till på röret.

ja det går ju iaf att fixa, det som däremot ser jävligare ut är kaklet på väggen som inte sitter livat med varann, och i mötet mellan väggen och taket ser de skevt o jävligt ut med.

• Gilla
Tiwatz
  • Laddar…
I
Tittade på bilden och fick migrän. Men ok, ska man försöka koncentrera sig på rören, då ser det ju jäkligt ut, både vid stolen och under tvättstället. Ljuspunkten i historien är nog att ingen kommer att lägga märket till fuldragningarna. Finns så att säga en del annat som stjäl uppmärksamheten.;)

Självklart skall det upp taklister och jag hade varken ork eller tid att riktiga väggarna då huset är från 1928. Jag är nöjd med allt annat än rördragningarna.
Sen sket han att i att koppla in radiatorn med.

O
Thiasvovve skrev:
Självklart skall det upp taklister och jag hade varken ork eller tid att riktiga väggarna då huset är från 1928. Jag är nöjd med allt annat än rördragningarna.
Sen sket han att i att koppla in radiatorn med.
Radiatorn? De är bara värme de behövs inte :D Han prioriterade toan så man kan pissa efter de ölen som behövs för att hålla sig varm :p

rören till kommoden får inte komma upp ur golvet vad jag vet...men men

K
Var han smal?
"min" röris sa en gång:
"- Det finns inga riktiga rörisar under 100kg, kommer det en smal fan, så be han vända i dörren"

Nej, det där hade jag inte bett han göra om, jag hade bett han att aldrig komma tillbaka och letat upp en bättre rörkrökare.

• Gilla
nino
  • Laddar…
K
Rolle85 skrev:
rören till kommoden får inte komma upp ur golvet vad jag vet...men men
i våtrum ja, WC räknas inte som våtrum och undantas från detta.
Sen om man kan undvika, så är ju säkert inget fel att göra det, men finns inga regler kring det.

Punkt 3.3

http://www.sakervatten.se/vanliga-fragor/installationsfragor

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.