Hej alla,
Vi har köpt en superfin lägenhet byggd 2009, enda problemet är taket (se bilder). Det är betongtak dom har skarvar mellan plattorna, hela lägenheten har sådan tak & jag tycker att det är jättefult. Finns det något smidigt sätt att dölja eller gömma detta?
Vi har köpt en superfin lägenhet byggd 2009, enda problemet är taket (se bilder). Det är betongtak dom har skarvar mellan plattorna, hela lägenheten har sådan tak & jag tycker att det är jättefult. Finns det något smidigt sätt att dölja eller gömma detta?
Redigerat:
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 423 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 423 inlägg
Bo in er ordentligt så kommer du mest troligt inse att du faktiskt inte bryr dig om det och lägger tiden, energin och pengarna på saker som faktiskt gör skillnad för er.
Om jag har fel hade jag provat med några varv grovspackel och avslutat med ett varv mediumpackel och målning såklart.
Om jag har fel hade jag provat med några varv grovspackel och avslutat med ett varv mediumpackel och målning såklart.
Moderator
· Stockholm
· 57 843 inlägg
Om man ger sig på att spackla det där, så är jag rädd att dte blir ojämnt. De olika blocken har troligen inte superbra toleranser. Utan det kommer att visa sig att ett av dem hänger ned ett par mm mer än de andra. Syns inte förrän du försöker spackla jämnt. Går givetvis att spackla det också, men det blir ett stort projekt.
Nja, det ska allt vara fruktansvärt slarvigt monterat om de ligger i olika nivåer.H hempularen skrev:Om man ger sig på att spackla det där, så är jag rädd att dte blir ojämnt. De olika blocken har troligen inte superbra toleranser. Utan det kommer att visa sig att ett av dem hänger ned ett par mm mer än de andra. Syns inte förrän du försöker spackla jämnt. Går givetvis att spackla det också, men det blir ett stort projekt.
De ligger ju på balkar i en nivå och gör man rätt blir det ingen tandning. Däremot kan jag hålla med om att det inte är värt jobbet oavsett.
Hej
Skulle möjligen funka med en styv renoveringstapet, för att täcka skarven? Det blir ju ändå en del spacklande av tapetskarven, och om det inte blir bra, så är det ju lite besvärligt att få bort tapeten.
Jag hade nog låtit det vara som det är faktiskt!
/Norra
Skulle möjligen funka med en styv renoveringstapet, för att täcka skarven? Det blir ju ändå en del spacklande av tapetskarven, och om det inte blir bra, så är det ju lite besvärligt att få bort tapeten.
Jag hade nog låtit det vara som det är faktiskt!
/Norra
Medlem
· Östergötland
· 253 inlägg
Täck den med en list så kan du störa dig på den ett tag!
Omväxling förnöjer!
Omväxling förnöjer!
Provspackla nån decimeter i ett utav hörnen. Hur djup är skarven? Kommer säkert behövas spacklas i omgångar för att det inte ska släppa
Ser många rekommendera spackel, finns det ingen risk för rörelse mellan plattorna så att man istället senare irriterar sig på en spricka i spacklet?
(Som kommer se betydligt mer fel ut än nuvarande avsiktliga skarv)
(Som kommer se betydligt mer fel ut än nuvarande avsiktliga skarv)