Tjena.
Ska igång snart med en renovering i den nya lägenheten (bostadsrätt) som jag och min sambo ska flytta in i. Tänkte bara höra en sak om badrummet. Jag hade tänkt att sänka taket i badrummet och fälla in spottar men jag har en fråga här då:
Då jag hade tänkte att dra elen inne i väggen ner till strömbrytaren så undrar jag om det har någon betydelse att jag kommer borra hål i fuktspärren (där kablarna för spottarna ska ut) eller om det inte gör något eftersom att hålet kommer att vara inne i själva "lådan" som blir när jag sänker taket. Bifogar en bild för att tala om vad jag menar.
Ska igång snart med en renovering i den nya lägenheten (bostadsrätt) som jag och min sambo ska flytta in i. Tänkte bara höra en sak om badrummet. Jag hade tänkt att sänka taket i badrummet och fälla in spottar men jag har en fråga här då:
Då jag hade tänkte att dra elen inne i väggen ner till strömbrytaren så undrar jag om det har någon betydelse att jag kommer borra hål i fuktspärren (där kablarna för spottarna ska ut) eller om det inte gör något eftersom att hålet kommer att vara inne i själva "lådan" som blir när jag sänker taket. Bifogar en bild för att tala om vad jag menar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västra Götalands Län
· 529 inlägg
Ok, det spelar ingen roll som du säger. Taket målas med våtrumsfärg, därmed spelar det ingen roll hur det ser ut ovanför....
Det är redan fuktspärrar i badrummet eftersom att jag flyttar in där någon annan har bott men jag tänkte modernisera lägenheten lite och fälla in spottar är något jag tycker ser riktigt bra ut därav frågan.Paul-Staffanstorp skrev:
Klicka här för att svara