Hej!
Hoppas detta är rätt forumdel och att frågan inte avhandlats redan. Jo, jag har sökt men inte fått tillfredsställande svar.
Idag har sambon och jag knackat bort en del av golvet i vår hall. Det var hiskeligt fula 90-talsklinkers, i stil med pizzeria-inredning, som låg på den ytan som är närmast ytterdörren. Klinkerna var monterade på gipsskiva som skruvats mot någon typ av golvskiva. I denna yta ska nu en bit kokosmatta läggas så ett sådant sätt att den går att ta ur för rengöring. Kokosmattan har ju en tjock gummibeläggning på undersidan så den är ju inte genomsläpplig men jag funderar ändå på ifall det skulle vara klokt att lägga på något typ av tätskikt på golvskivan. Det kommer ju ofrånkomligen bli en del smältvatten från skor under vintern och det finns ju ändå risk att detta letar sig in under mattan och sedan ned i de gamla skruvhålen.
Jag har försökt läsa på om tätskiktsprodukter (som jag aldrig hanterat tidigare) men eftersom det är en så specifik produkt med ett mycket specifikt användningsområde så blir alla beskrivningar bara hur förträffliga de är i kombination med övriga delar i våtskiktssystemen.
Är det idé för oss att rolla på något för att vattenskydda och vad ska det vara i så fall? Jag vill inte betala massor av pengar, blir det för dyrt skaffar jag lite epoxi som jag tätade båtskrovet med...det vet jag är 100 % tätt!