Vi håller på och bygger badrum, vi tog ner en plankvägg/flyttade väggen och bygger nu delvis under trappen till övervåningen.

Hur gör man med undersidan av trappen i ett badrum med krav på fuktskydd?
Vi vill inte klä den med gips och kakla utan skulle helst vilja måla den bara (den är ganska fint profilerad även undertill faktiskt). Förmodar att det finns målningssystem för badrum (måste ju måla tak, fönster mm också)?

Och den nisch som faktiskt blir under trappen, hur förhindrar man den att bli blöt? Bygger trösklar? Våtrumsbehandlar delar efter att klätt in den så gott det går med gips på golv och väggar?

Hur förhindrar man fukt att komma in i väggar och bjälklag genom dörrtröskel, salning vid fönster?

Har försökt lusläsa PERs regler mm men inte hittat svar på detta.
Mycket tacksam för svar!
Hälsningar
Rosa

För att kunna besvara dina frågor måste man se allt för att kunna göra en individuell bedömmning

Hej

Såg din/Er fråga och undrar bara om ni funnit någon lösning? Jag har en liknande fundering men de rör närmast salningen runt ett fönster i ett våtrum.

Som du/Ni har jag heller inte funnit några enkla svar för hur man går tillväga. Jag har faktiskt börjat en ny tråd, idag för just detta.

/G

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.