Det är så att vi gjorde en fasadrenovering/balkongrenovering nyligen och nu har det visat sig att det blivit fuktskador på fasaden under balkongerna p.g.a. att bolaget dragit åt skivor så pass tätt under balkongen så att vatten/fukt stannat där utan möjlighet att rinna undan. Vissa grannar har upplevt att det droppat vatten från dessa plattor. Balkongerna är inte täta på ovansidan och jag antar att tanken är att vatten ska kunna passera igenom. Vi hade inte dessa problem innan renoveringen och nu har samma problem visat sig under 5 av 8 balkonger. Detta bör väll vara något som bolaget får ordna?

Finns det risk för att den bärande konstruktionen har skadats?

>Detta bör väll vara något som bolaget får ordna?<

Absolut, skriv/ring till dem och påpeka.

>Finns det risk för att den bärande konstruktionen har skadats?<

Du menar husets?
Nej, det ska mer till för det. Däremot kan ni få frostsprängningar i putsen.

Raceman skrev:
> Däremot kan ni få frostsprängningar i putsen.
Putsen?

anaitis skrev:
Putsen?
Ha, ha, jag fick för mig att det rörde sig om ett flerbostadshus pga. alla balkonger och grannar. :) men det kan ju röra sig om radhus eller något annat boende också. TS får klargöra.

Hej förlåt för oklarheterna. Ja det är ett flerbostadshus och jag menade den bärande konstruktionen för balkongerna.

Balkongerna behöver du nog inte oroa dig för, de är ju byggda för att klara vatten, jag skulle oroa mig mer för fasaden/putsen, som jag skrev tidigare. Fasaden var väl dessutom nyrenoverad om jag förstått rätt, tråkigt då om ni råkar ut för att putsen lossnar alternativt spricker sönder vid första bästa köldknäpp.

Tack för informationen. Ja tyvärr har det redan spruckit vid vissa ställen men än så länge så är det inga stora skador men jag är långt ifrån en expert.

Företaget vi har haft att göra med har tidigare skött sig ok. Lite små problem har uppstått men de har förr eller senare åtgärdat dessa så mina förhoppningar är att detsamma sker även nu.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.