Hade fuktskada på hela bottenvåningen under en längre period, nu är den åtgärdad men känner nu en jobbig/kvav/illaluktande miljö på altan sidan. Det är trä däcket och/eller jorden under altanen. Jag tror att det sannolikt är jorden. Jag tänkte gräva längs hela fasaden, ca 7 meter på längden , 1 meter utåt och 10 cm djupt , lägga markduk och grus (makadam). Min fråga är om 10 cm djup är tillräckligt för att bli av med detta problem?
 
K
Det kan nog vara du svara på eftersom det är du som kan lukta på plats efter att ha grävt bort 10cm.

Vad har du för grund?
 
K kniv skrev:
Det kan nog vara du svara på eftersom det är du som kan lukta på plats efter att ha grävt bort 10cm.

Vad har du för grund?
Jag har en krypgrund. Under altanen är det kompakt - småsten och smulat sten, det växer inget ogräs eller liknande. Luktade nu på reglarna under och de luktar väldigt mycket så jag börjar tro att trät är drabbat definitivt. Frågan är om det tryckimpregnerade trät kan påverka underlaget också att även det behöver åtgärdas?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.