Vi har haft vatten som runnit in i vårt garage vet inte hur länge (köpte huset med vetskap om att det läckte)
Vi har rivit ut all gips och isolering.
En av bjälkarna är rutten och behöver bytas. Problemet är att det är ett kedjehus och vårt garage sitter ihop med grannens. Bjälkarna går in på hans sida.
Min sambo säger vi behöver byta hela.
Jag tänker att man kan störa upp den friska delen permanent. Sen störa upp tillfälligt så vi kan såga av och byta den skadade delen och sen även där stötta upp.
Det är långt in i garaget och där fanns en skiljevägg där innan så det gör inget om de går reglar ner precis där.

Eller tänker jag fel?
Här kommer lite bilder.
Garage med öppet tak där isolering och gips är borttaget, exponerade bjälklag och byggmaterial med verktyg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rutten bjälke och skadad isolering i takskelettet i ett garage med synliga vattenskador.
Skapa konto
Skadad bjälke i garage med synlig röta och borttagen isolering samt väggmaterial.
Skapa konto
Rivet garageinteriör med synliga träbjälkar och skador, stege på plats och delvis nedmonterade väggar.
Skapa konto

Sen undrar jag även om vi behöver byta en större bit på denna eller som min sambo säger, vara såga av där ser är skadat och stärka upp.
Skadad träbjälke med synlig röta och fuktskador i ett garage, intill en tegelvägg och under isoleringsmaterial.
Skapa konto

Den som bjälken vilar på ska också bytas

Jag skulle sagt att det räcker att såga bort den dåliga biten och lägga en ny på varje sida av den gammla.

• Gilla
Eraze
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.