Det har tydligen vart ett litet läckage vid kranen som gjort att skivan fått en fuktskada. Hur åtgärdar jag detta på bästa sätt? Ska köpa ny blandare i dag. Hade vart bäst att köpa ho som blandaren sitter i i stället för i bänkskivan förstår jag. Har stängt av vattnet.
Räcker det med att torka, slipa och olja in tro? Träet är inte mjukt (Ska slipa hela skivan och olja in)
Just nu är det fuktigt där men när det torkar ser det bättre ut.
Samt hur fixar jag fogen runt diskhon så det ser snyggt ut?
Räcker det med att torka, slipa och olja in tro? Träet är inte mjukt (Ska slipa hela skivan och olja in)
Just nu är det fuktigt där men när det torkar ser det bättre ut.
Samt hur fixar jag fogen runt diskhon så det ser snyggt ut?
Redigerat:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 161 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 161 inlägg
Om det räcker med att slipa beror på hur djup skadan är och det är ju svårt att veta utifrån ett par bilder. Men, förutom att byta ut bänkskivan så är det väl inte så mycket annat du kan göra än just slipa och olja.
Hej och välkommen till forumet
Byt diskbänk, en traditionell heltäckande rostfri svensk diskbänk tillverkad 1960-1980 är nog det bästa om man vill ha det tätt, helt och fint till en rimlig kostnad de kommande 50 åren.
Byt diskbänk, en traditionell heltäckande rostfri svensk diskbänk tillverkad 1960-1980 är nog det bästa om man vill ha det tätt, helt och fint till en rimlig kostnad de kommande 50 åren.
Hej och tack! Menar du oavsett om jag kan slipa bort det mörkna eller ej? Förstår tanken med den rostfria, väldigt praktiskt.F fribygg skrev:
Även om du kan slipa bort det som är fult lär det återkomma.Anna Ek1 skrev:
Enl mitt förmenande bör blandaren sitta monterad på en rostfri diskbänksplåt som har uppvik mot vägg och en kant som hindrar fukt att rinna ut på skåp/golv och minst en helst två svetsade hoar.
Klicka här för att svara