Hej,
Vaknade och såg att vår 1 åring tappat vattenflaskan och vi båda missat att ta upp…
Se bild för referens. Just nu blåser jag med hårfön (svalaste inställningen) på ca 20 cm avstånd.
Golvet har rest sig i skarven och är även buckligt runtom.
Vad mer kan jag göra?
Otroligt tacksam för alla tips jag kan få!
Mvh
Vaknade och såg att vår 1 åring tappat vattenflaskan och vi båda missat att ta upp…
Se bild för referens. Just nu blåser jag med hårfön (svalaste inställningen) på ca 20 cm avstånd.
Vad mer kan jag göra?
Mvh
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 622 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 622 inlägg
Jag skulle lägga något tunt uppsugande och sen något riktigt, riktigt, tungt ovanpå. Sen skulle jag bara hoppas på att det torkar i nertryckt läge. Skulle låta det ligga minst 1-2 veckor. Det tar tid för att trät ska torka. På bilden ser det inte ut att vara så stor skada. Trä är fantastiskt och vill gå tillbaka till ursprungligt läge. Det kan nog svårt att få det helt 100 % slätt igen. Beroende på resultatet, är det inte tillräckligt bra så ring någon duktigt golvläggare som kan reparera, de kan lägga i en bit ”parkettfaner” i rätt färg.E Edholax skrev:Hej,
Vad mer kan jag göra?
Mvh
Redigerat:
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 622 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 622 inlägg
Tack för hjälpen! Nu har jag denna set up tills jag hittar något bättre. Disktrasa underst följt av kökshandduk och en jättestor kastrull med vattenH HEM2121 skrev:
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 622 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 622 inlägg
Ta bort disktrasan. Den minskar trycket från kastrullen. Jag har en tung järnkula som har använts till liknade skada. Det tar bäst om tyngden är centrerad så mycket som möjlig där skadan är annars fördelar man tyngden på en större yta.E Edholax skrev:
Tack! Sitter tyvärr inte på en järnkula men ska ner i källaren och kika vad vi kan använda. Så här är min uttorkningsstation uppsatt. Glasvattenflaska A 2kg centrerad över huvudskadan. Kastrull över de buckliga. Hårfön blåser.H HEM2121 skrev:
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 622 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 622 inlägg
Jag skulle ta bort fönen. 2 kg är ingen tyngd att räkna med, gör varken till eller ifrån, då gör kastrullen fylld med vatten mer nytta. Tunga stenar eller plattor kan vara ett alternativ.E Edholax skrev:
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 5 622 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 5 622 inlägg
Betydligt bättre, ta gärna 2, en i kastrullen också eller båda i kastrullen. Du ser ju skadan bättre, sticker det upp i skarven skulle jag lägga kettlebollen över skarven och om golvet buktar där du ställde kastrullen så skulle jag lägga tyngd/er i kastrullen. Sen får du ha tålamod😉😀Låt det ligga så i minst 1 vecka helst 2 veckor innan du tittar.E Edholax skrev:
Redigerat:
Vad tror vi om denna lösning då?H HEM2121 skrev:Betydligt bättre, ta gärna 2, en i kastrullen också eller båda i kastrullen. Du ser ju skadan bättre, sticker det upp i skarven skulle jag lägga kettlebollen över skarven och om golvet buktar där du ställde kastrullen så skulle jag lägga tyngd/er i kastrullen. Sen får du ha tålamod😉😀Låt det ligga så i minst 1 vecka helst 2 veckor innan du tittar.