7 671 läst ·
18 svar
8k läst
18 svar
fuktproblem med krypgrunden! hur gör ni?
Eftersom ts har en kondensavfuktare så är det ju bara för hen att prova täta kattgluggarna och övriga insläpp i utrymmet.. Räcker då aktuell avfuktare iaf inte till så blir det väl att antingen köpa fler alt en sorptionsavfuktareparkway skrev:
ja fyfan, markarbeten är aldrig roliga, man hinner definitivt bli less innan man är klar om man säger så..
nu har jag iaf grävt bort alla rabatter och dyligt, lade en platon-matta längst in mot muren, fixade sedan så att jag hade lutningen från huset och la även plast på marken med fall från huset, en meter ut ungefär. lite överkurs kanske med plattorna men ville ha snyggt också, och det ska vara lätt att klippa gräset utan att det sprider sig till gruset. bytte även ut de gula röret så regnvattnet rinner till brunnen
hade skurit till cellplast och pressat in i kattgluggarna tidigare men nu har jag även använt fogskum för att täta ytterligare. kröp ner i grunden och tätade även inifrån, det var soligt ute så hittade även några ljusa springor lite här och där som jag tätade. så nu ska det vara tätt.
kondensavfuktaren som jag har är en woods dc15,
enligt specifikationerna står det
max arbetsområde 100m
rekommenderat arbetsområde 10-50m
enligt mina beräkningar borde huset vara 100-120 kvadrat så då är det kanske lite i underkant..
nu har jag iaf grävt bort alla rabatter och dyligt, lade en platon-matta längst in mot muren, fixade sedan så att jag hade lutningen från huset och la även plast på marken med fall från huset, en meter ut ungefär. lite överkurs kanske med plattorna men ville ha snyggt också, och det ska vara lätt att klippa gräset utan att det sprider sig till gruset. bytte även ut de gula röret så regnvattnet rinner till brunnen
hade skurit till cellplast och pressat in i kattgluggarna tidigare men nu har jag även använt fogskum för att täta ytterligare. kröp ner i grunden och tätade även inifrån, det var soligt ute så hittade även några ljusa springor lite här och där som jag tätade. så nu ska det vara tätt.
kondensavfuktaren som jag har är en woods dc15,
enligt specifikationerna står det
max arbetsområde 100m
rekommenderat arbetsområde 10-50m
enligt mina beräkningar borde huset vara 100-120 kvadrat så då är det kanske lite i underkant..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi har också problem med mycket fukt i krypgrunden, se mitt svar i denna tråd, där finns lite tips och beskrivningar på vad man kan göra
http://www.byggahus.se/forum/ventilation/214130-nagon-som-kan-tipsa-om-tradlos-fuktmatare.html
http://www.byggahus.se/forum/ventilation/214130-nagon-som-kan-tipsa-om-tradlos-fuktmatare.html
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden