parkway skrev:
Behöver inte vara en sorptionsavfuktare, jag och många andra på forumet använder oss av kondensavfuktare och det fungerar alldeles utmärkt. Dom är också fantastiskt mycket billigare i inköp.
Eftersom ts har en kondensavfuktare så är det ju bara för hen att prova täta kattgluggarna och övriga insläpp i utrymmet.. Räcker då aktuell avfuktare iaf inte till så blir det väl att antingen köpa fler alt en sorptionsavfuktare:)

ja fyfan, markarbeten är aldrig roliga, man hinner definitivt bli less innan man är klar om man säger så..
nu har jag iaf grävt bort alla rabatter och dyligt, lade en platon-matta längst in mot muren, fixade sedan så att jag hade lutningen från huset och la även plast på marken med fall från huset, en meter ut ungefär. lite överkurs kanske med plattorna men ville ha snyggt också, och det ska vara lätt att klippa gräset utan att det sprider sig till gruset. bytte även ut de gula röret så regnvattnet rinner till brunnen

hade skurit till cellplast och pressat in i kattgluggarna tidigare men nu har jag även använt fogskum för att täta ytterligare. kröp ner i grunden och tätade även inifrån, det var soligt ute så hittade även några ljusa springor lite här och där som jag tätade. så nu ska det vara tätt.

kondensavfuktaren som jag har är en woods dc15,
enligt specifikationerna står det
max arbetsområde 100m
rekommenderat arbetsområde 10-50m

enligt mina beräkningar borde huset vara 100-120 kvadrat så då är det kanske lite i underkant..

P1020100.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
dennisson
  • Laddar…
Du bör klara dig på ds15 vilket jag gör som har större än dig samt väldigt fuktigt.

Men räkna med minst 2 veckor full drift innan resultatet kommer.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.