Hej!
Var uppe på vinden precis för att göra en halvårskontroll. Såg dock ett ställe i en nock som jag inte tänkt på innan där trät fått sig en fuktskada. Bifogar bild på detta:
Har även ett rör som går ut genom taket från FLVP. Där är det också lite fukt men det var det redan när jag flyttade in för 5 år sedan. Har dock bytt isoleringen runt det röret då det var kaos där innan så det har sett ut så hela tiden. Bifogar bild på det med:
Så vad är era rekommendationer? Innersidan ser bra ut för övrigt, och jag har varit på utsidan och lyft på ett helt gäng takpannor och det ser bra ut där. Experttips på detta på vad jag bör göra/vem jag ska kontakta?
Edit: kände naturligtvis på det utsatta ställena och de var ju torra just nu.
Mvh
Var uppe på vinden precis för att göra en halvårskontroll. Såg dock ett ställe i en nock som jag inte tänkt på innan där trät fått sig en fuktskada. Bifogar bild på detta:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har även ett rör som går ut genom taket från FLVP. Där är det också lite fukt men det var det redan när jag flyttade in för 5 år sedan. Har dock bytt isoleringen runt det röret då det var kaos där innan så det har sett ut så hela tiden. Bifogar bild på det med:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så vad är era rekommendationer? Innersidan ser bra ut för övrigt, och jag har varit på utsidan och lyft på ett helt gäng takpannor och det ser bra ut där. Experttips på detta på vad jag bör göra/vem jag ska kontakta?
Edit: kände naturligtvis på det utsatta ställena och de var ju torra just nu.
Mvh
Bifogar bild under takpannorna här:
Tycler det ser bra ut. Kan det vara så att det kan blåsa in vatten under plåten på nästa bild som ser ut att vara lite uppböjd?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tycler det ser bra ut. Kan det vara så att det kan blåsa in vatten under plåten på nästa bild som ser ut att vara lite uppböjd?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Detta med papp var min tanke med När jag undersökte detta första gången men fann då att man tydligen behandlade trät innan med grönimpregnering. Är ett myresjöhys byggt90 så taket har suttit där i 30 år än så länge.
Okej det har jag aldrig hört talas om man lär sig nåt nytt varje dagmessijah skrev:
Klicka här för att svara