Vi upptäckte att det började droppa in lite vatten mellan panelen i vårt innertak efter ett riktigt oväder häromveckan. Totalt var det nån deciliter som kom genom taket. Försäkringsbolaget skickade ut en anlitad firma redan dagen efter och han konstaterade att det var fuktigt på ett område runt läckan. Rekommendationen var att byta ut tak i hela utrymmet (ca 15 kvm). Efter några dagar tog jag bort några spotlights vi har 10-20 cm från där det läckte för att känna efter om det kändes fuktigt, men det märktes ingenting, Vare sig på ovansidan av panelen, på plasten eller isoleringen. Jag har fått rekommendation av en kollega som råkat ut för samma sak som sa att är det inte mer vatten än så så torkar det ut. Jag har ingen möjlighet att komma åt uppifrån då det är ett sovrum ovanför och vattnet kom från balkongen utanför det rummet.
Jag har för mig att han sa att fukthalten var runt 20% när han mätte. Vad bör den ligga på för att det ska vara normalt? Jag tänker att väntar man nån vecka till så bör det minska en hel del även om brädan var ganska fuktig dagen efter ovädret.