Håller på att riva bort ett golv i ett rum för att byta och hittade en fuktfläck som syns på bilden, torkade lite lätt med klorin då det var lite svart på ett ställe och det försvann direkt så inget som satt fast iaf.
Inget är fuktigt som det känna iaf utan det känns gammalt.
Jag misstänker att detta kommer från när vi flyttade in och en koppling i golvvärmecentralen ovanför gick sönder när allt kollades och vatten sprutade ut i nån sekund, det torkades såklart torrt men ingen lyfte på golvet och torkade uppenbarligen. Bör jag byta ut den spånskivebiten eller kan jag gott bara strunta i det och lägga på nytt golv?
Inget är fuktigt som det känna iaf utan det känns gammalt.
Jag misstänker att detta kommer från när vi flyttade in och en koppling i golvvärmecentralen ovanför gick sönder när allt kollades och vatten sprutade ut i nån sekund, det torkades såklart torrt men ingen lyfte på golvet och torkade uppenbarligen. Bör jag byta ut den spånskivebiten eller kan jag gott bara strunta i det och lägga på nytt golv?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svarar mig själv, golvspånet är såklart limmat men just denna delen var inte det märkte jag så jag tog loss den helt enkelt. Dock gick den in under dörrkarm och regel till nästa rum men den bröts av i princip mitt på en regel så det blir att renskrapa, och jämna till kanten med multisågen imorgon och sen fälla in en ny bit så vet jag att det är friskt där under var förövrigt så torrt och fint därunder.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Flytspackel på golvspån
Golv -
Är 60 cm cc ett måste för golvspånskivor?
Byggmaterial & Byggteknik -
Vad är arbetskostnad för att lägga golvspånskiva på en yta 20 kvm?
Hustillverkare -
Hur får jag bort fuktfläckar på trä runt vattenkranen?
Kök -
Behövs ytterligare kontroll av fuktfläckar från kykskåpsdropp?
Kök