Vi köpte ett radhus för några månader sen och uppmärksammade igår denna mörka fläck i vår dotters rum. Det är vid hennes pysselbord och har en ganska konstig form för att ev kunna vara en fuktfläck. Vi har inte sett henne leka med vatten men är inte helt otroligt om hon råkat spilla något (busig 3-åring).

Vad tror ni? Vanlig hederlig fuktfläck med vatten som legat fler länge? Den verkar inte bli så mycket ljusare. Den är inte fuktig nu och luktar inget. Det var tre dagar sen vi uppmärksammade den. Eller är det något annat? Det kan inte komma från något elementrör som pajat va? (Hoppas inte).
 
  • En mörk fläck med oregelbunden form på trägolvet i ett rum, nära vitmålade möbelben och en vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Här är en mer inzoomad bild. Någon?
 
  • Närbild av trägolv med synlig märkning eller fläck och stolben.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Troligt nått som legat på.
Hade det varit pågående läckage undertill hade det varit mycket värre och märkts skillnader snabbt
 
T TheGame skrev:
Troligt nått som legat på.
Hade det varit pågående läckage undertill hade det varit mycket värre och märkts skillnader snabbt
Ja, det borde ju vara så. Den ser ut att ha samma form som för några dagar sen. Det känns bara lite konstigt att den inte blir ljusare.
 
Det blir bara ljusare om man direkt efter hade satt en värmefläkt och värmt på där. Jag har liknande märke efter att ha råkat ställa en snöig vedhink där. :)
 
S johd01 skrev:
Det blir bara ljusare om man direkt efter hade satt en värmefläkt och värmt på där. Jag har liknande märke efter att ha råkat ställa en snöig vedhink där. :)
Got it! Det är irriterande när man inte vet vad som legat där, men men. Så är det när man har barn, och svårt att fråga en 3-åring :p
 
Jag tycker att det ser ut att komma uppifrån, till vänster verkar det följa struktur på yta.
Jag skulle gissa på blöt trasa eller kanske en blöja över natten, är det möjligt?
 
Det måste legat något ett bra tag tror jag för man ska få det sådär. Min hink stod säkert en 5-7 dagar..
Jag har småbarn och har furstlig erfarenhet av diverse blöta saker och vatten som hamnar på golvet här och där, hinner man se det och torka bort inom 12 timmar så brukar det inte synas någonting. Fast typ av golv påverkar säkert.

Plastmatta i hela huset är något jag kunnat tänka mig när barnen är små. :cool:
 
Jo, jag tänkte granit tål barn bra å så blev det sten på halva entréplanet sen fick vi lägga mattor när hon började springa runt och stå på öronen.
 
Z Zkee skrev:
Jo, jag tänkte granit tål barn bra å så blev det sten på halva entréplanet sen fick vi lägga mattor när hon började springa runt och stå på öronen.
Ja, det är inte det mest optimala golvet för barn :p Vi har dock inte sett något blött på golvet och brukar ändå vara rätt uppmärksamma. Just därför undrade vi om drt kunde vara något annat. Men då är det säkert följden av ett barnsligt roligt experiment med vatten..
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.