Har fått problem med mina nyinstallerade treglas fönster.

Det bildas kondens utvändigt av fönstren. Troligtvis beror det på att de e mycket välisolerade fönster och problemet uppenbarar sig framförallt när luftfuktigheten är hög.
Detta beror på att glaskassetten isolerar så effektivt att rumsvärmen inte når ut till yttersta glaset, som blir mycket kall. Kondensen bildas i regel under kalla klara nätter, och försvinner ofta under de tidiga morgontimmarna.

Visst fine... :)Jag får väl leva med detta, nu när jag sänkt energiförbrukningen... men de e ju lite segt att inte se ut på morgonen...

Så till min fråga: Är det någon som har haft samma problem och som har hittat någon lösning? Kanske någon form av spray / medel el liknande mot imma.

Har sökt och inte funnit några inlägg ang detta tidigare!

Skulle vara tacksam för svar!

Har samma problem, det blir så på nya tvåglasfönster också.
Har ingen bra lösning. Vi kan i alla fall titta ut genom våra gamla fönster som vi valde att behålla. De nya sitter på en utbyggnad. Men det är inte så många gånger per år som det händer. På morgonen och när det är fuktigt och kallt ute blir det så hos oss.

Tack för hjälpen så långt!

Som tur är har jag oxå några äldre tvåglas rutor kvar mot baksidan då dessa är i bra skick och av teak... Dessa får ingen kondens på sig.

Skall ta och köpa nedstående på Micro.se och se om det hjälper.

ANTI FOG 200 ML
Effektivt medel mot imma och kondens på fönster och speglar. Långtidsverkande formula för bättre sikt och säkrare körning....
Art. Nr. 41105
99 kr

skaffa markis över dina fönster.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.