8 824 läst ·
17 svar
9k läst
17 svar
Fukt insida ytterfönster (2 glas) hur får jag bort det? Bilder
Problemet är att detta fönster är ett takfönster som jag inte riktigt förstår hur jag ska komma åt att täta på detta sätt.
Där jag håller handen på bilden blir ju lätt att täta mot karm, men längs sidorna kan jag bara komma åt till hälften
Där jag håller handen på bilden blir ju lätt att täta mot karm, men längs sidorna kan jag bara komma åt till hälften
Optimalt så sätter man ju en dammlist mellan inner och ytterbåge, det kan ju vara så att tätningen mellan innerglaset och bågen börjat ge med sig och fuktig lukt letar sig ut mot ytterglaset. Fönstret om det är original tillhör en av dom rent tekniskt kanske sämsta byggperioderna i Sverige beträffande kvalite så skulle säga att det nog tyvärr börjar bli dags att byta och att fönstret är inne på övertid gällande förväntad livslängd. Speciellt med tanke på att det är ett takfönster som är en riskkonstruktion i sig.
Har du över tryck på övervåningen bör du ju definitivt försöka åtgärda detta med en frånluftsfläkt i badrummet .
Har du över tryck på övervåningen bör du ju definitivt försöka åtgärda detta med en frånluftsfläkt i badrummet .
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden