Problemet är att detta fönster är ett takfönster som jag inte riktigt förstår hur jag ska komma åt att täta på detta sätt.
Där jag håller handen på bilden blir ju lätt att täta mot karm, men längs sidorna kan jag bara komma åt till hälften

• Hand öppnar fönster mot grå himmel, ser tak och fönsterkarm i fokus, inomhusperspektiv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
K kungcoopa skrev:
Okej jag har läst att man inte ska täta mellan fönster men jag kan väl pröva :)
Det ska vara 2mm springa mellan ytterbågen och innerbågen. Tätningslist mellan innerbågen och karmen.

• Gilla
zwennebanan
  • Laddar…
Optimalt så sätter man ju en dammlist mellan inner och ytterbåge, det kan ju vara så att tätningen mellan innerglaset och bågen börjat ge med sig och fuktig lukt letar sig ut mot ytterglaset. Fönstret om det är original tillhör en av dom rent tekniskt kanske sämsta byggperioderna i Sverige beträffande kvalite så skulle säga att det nog tyvärr börjar bli dags att byta och att fönstret är inne på övertid gällande förväntad livslängd. Speciellt med tanke på att det är ett takfönster som är en riskkonstruktion i sig.

Har du över tryck på övervåningen bör du ju definitivt försöka åtgärda detta med en frånluftsfläkt i badrummet .

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.