Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Hur ser golvets fogar ut?
dom ser normala ut

Osannolikt att det är fuktskada då…

• Gilla
tank77
  • Laddar…
Osannolikt att det är fuktskada då…

Vad skulle du säga är de vanligaste tecken på fuktskador?
Det är min första köpta lägenhet och jag är ständigt orolig för sådant här.

Tex bakfall från dusch som rinner under klinker och ut över tröskel. Mest vanligast enligt försäkringsbolagens statiskt är gamla golvbrunnar.

BirgitS
Hur har du gjort rent väggarna?

När det gäller lägenheter är nog ett vanligt tecken att det kommer ner vatten hos grannen under eller synlig fuktskada på andra sidan badrumsväggen.

Tex bakfall från dusch som rinner under klinker och ut över tröskel. Mest vanligast enligt försäkringsbolagens statiskt är gamla golvbrunnar.
jättedum fråga men hur ser man om det är bakfall? Har försökt googla men blir ej klok

BirgitS BirgitS skrev:
Hur har du gjort rent väggarna?

När det gäller lägenheter är nog ett vanligt tecken att det kommer ner vatten hos grannen under eller synlig fuktskada på andra sidan badrumsväggen.
Jag har försökt! Men jag lyckas inte riktigt, kommer inte riktigt åt fogen ordentligt. Vet inte vad för redskap jag bör använda?

BirgitS
J Johanna Mor skrev:
jättedum fråga men hur ser man om det är bakfall? Har försökt googla men blir ej klok
En kula som inte rullar mot golvbrunnen eller med hjälp av vattenpass.

Men om det var bakfall på golvet skulle det ju inte visa sig som fläckiga fogar på väggen. Dessutom är ju badrummet över 20 år gammalt så var det problem med att vatten rinner åt fel håll borde det ha upptäckts för länge sen.

BirgitS
J Johanna Mor skrev:
Jag har försökt! Men jag lyckas inte riktigt, kommer inte riktigt åt fogen ordentligt. Vet inte vad för redskap jag bör använda?
Pröva med en rotborste, alltså en större hård borste avsedd för skurning. Och så allrengöringsmedel.

• Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
T
Som sagt, det syns inga tecken på att du skulle ha en fuktskada och dom ljusa partierna i fogen skulle jag tro att ett rengöringsmedel har orsakat.

Bakfall ser du ju om vattnet i duschen rinner ifrån brunnen och inte ner i den.

BirgitS BirgitS skrev:
En kula som inte rullar mot golvbrunnen eller med hjälp av vattenpass.

Men om det var bakfall på golvet skulle det ju inte visa sig som fläckiga fogar på väggen. Dessutom är ju badrummet över 20 år gammalt så var det problem med att vatten rinner åt fel håll borde det ha upptäckts för länge sen.
Jahaa nu är jag med!

T tank77 skrev:
Som sagt, det syns inga tecken på att du skulle ha en fuktskada och dom ljusa partierna i fogen skulle jag tro att ett rengöringsmedel har orsakat.

Bakfall ser du ju om vattnet i duschen rinner ifrån brunnen och inte ner i den.
Då förstår jag! Fogarna i halva delen av badrummet blir blöta vid dusch, men det kanske har och göra med att vattnet liksom hamnar lite var stans vid dusch. Men vattnet rinner ner till brunnen. Antar att fogarna runt om suger åt sig vid minsta plask?

J Johanna Mor skrev:
Då förstår jag! Fogarna i halva delen av badrummet blir blöta vid dusch, men det kanske har och göra med att vattnet liksom hamnar lite var stans vid dusch. Men vattnet rinner ner till brunnen. Antar att fogarna runt om suger åt sig vid minsta plask?
Exakt, sluta bekymra dig och duscha på.

• Gilla
Åsa Lund och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.