Annat kan vara att köpa en co2 mätare så får man en indikation hur luftens kvalite är.

Har själv problem med luften på ovanvåingen, dvs när alla 4 är hemma så ökar co2 halten dvs vi använder mer syre än vad som tillförs. Nedervåning ej detta problem, men känns som det blir mer tilluft på nedreplan iom det ligger först i kedjan borde de inte vara så mycket tilluft kvar till våning 2?. Sen är det 3 frånluft på nedre men bara 1 på ovanvånnig
 
boihus123 boihus123 skrev:
Annat kan vara att köpa en co2 mätare så får man en indikation hur luftens kvalite är.

Har själv problem med luften på ovanvåingen, dvs när alla 4 är hemma så ökar co2 halten dvs vi använder mer syre än vad som tillförs. Nedervåning ej detta problem, men känns som det blir mer tilluft på nedreplan iom det ligger först i kedjan borde de inte vara så mycket tilluft kvar till våning 2?. Sen är det 3 frånluft på nedre men bara 1 på ovanvånnig
Hej,

Företaget sim installerat ska komma och titta på problemet varför det är "fel" konstruerat. Absolut bra att ha på papper om Co2 halten är fel så att det unte bara är inbillning. Tack för tips, tar med mig detta och fortsätter mitt arbete med ventilationen!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.