Hejsan min Samsung frys la helt plötsligt av. Vet ej om det är kretskort men den är 15 år gammal. Va rätt så dyr när jag köpte den. Är det värt att laga? Sen bakom frysen har det ärjat på rören. Se bild. Några tips?

• IMG-20260505-WA0015.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Får den ingen ström så lär den inte funka.
Är det inte bäst att börja med att ordna så den får ström?

• Gilla
Dublin och 2 till
  • Laddar…
Ja, eller rent av spänning.

• Gilla
  • Haha
Festlund och 3 till
  • Laddar…
Ärj har väl alla kylar och frysar, inget att oroa sig för

Var glad att den funkat i 15 år 👍 Det gör knappast dagens. Våra Gram kyl och frysskåp är från 1998; drar dock 1500kWh tillsammas på ett år. De får gå så länge de funkar

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
🫡👍

F fusion skrev:
Ärj har väl alla kylar och frysar, inget att oroa sig för

Var glad att den funkat i 15 år 👍 Det gör knappast dagens. Våra Gram kyl och frysskåp är från 1998; drar dock 1500kWh tillsammas på ett år. De får gå så länge de funkar
och vad drar två nya 1000kwh? med sämre kapacitet

• Gilla
fusion
  • Laddar…
H Hampus55 skrev:
Hejsan min Samsung frys la helt plötsligt av. Vet ej om det är kretskort men den är 15 år gammal. Va rätt så dyr när jag köpte den. Är det värt att laga? Sen bakom frysen har det ärjat på rören. Se bild. Några tips?
normalt att byta kompressor på denna

B Bill Algö skrev:
och vad drar två nya 1000kwh? med sämre kapacitet
Mitt tankeset, så länge de funkar får de leva . Med ny frys och kyla kanske man kan komma ned till 700kWh per år ? Men då får man mycket mindre nettovoly i ny frys pga tjock isolering.

F fusion skrev:
Mitt tankeset, så länge de funkar får de leva . Med ny frys och kyla kanske man kan komma ned till 700kWh per år ? Men då får man mycket mindre nettovoly i ny frys pga tjock isolering.
och sämre förmåga att lyckas kyla ner mycket nyinlagda varor, för att spara 60spänn i månaden under fem år (3600.-) då de nya är slut och måste bytas för 12-18000.- man är alltid pucktvåa när man byter fullt fungerande kyl och frysar

• Gilla
fusion
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.