S slurppe99 skrev:
Nej inte riktigt. Då just ord är ganska viktigt. Så läs andra stycket inlägg 37 igen.

"ingen utredare har tid och änn mindre åklagare."

Det är det dubbla svaret jag reagerar på. Då det överhuvudtaget aldrig ska utredas. Då det inte ens är ett brott. Utan är civilrättsligt.
jag ger upp...

C ConnyN skrev:
Nej, jag har inga tankar om att det kommer leda någonstans. Och jag skiter väl i mina 500-nånting kronor, det är inte hela världen. Men en polisanmälan är det värt för att markera. Kommer det in tillräckligt många så kan det ju bli något av det.

Att ignorera det gör ju absolut inte saken bättre.

Sandbergs Järn är det förresten.
beställde en blåtand knapp till min festool dammsugare från Sandbergs Järn, i lager, skickas inom 4 dagar typ. 2 månader senare så hade jag ej fått varan och när jag kontaktade dom så sa de att den skickades när den kom in. Inte super roligt ligga ute med pengar som drogs direkt vid beställningen. Oseriöst företag och kommer aldrig beställa därifrån igen.

• Gilla
sin och 1 till
  • Laddar…
P Porsibygg skrev:
beställde en blåtand knapp till min festool dammsugare från Sandbergs Järn, i lager, skickas inom 4 dagar typ. 2 månader senare så hade jag ej fått varan och när jag kontaktade dom så sa de att den skickades när den kom in. Inte super roligt ligga ute med pengar som drogs direkt vid beställningen. Oseriöst företag och kommer aldrig beställa därifrån igen.
du värkar inte ensam flera bara på några dagar gamla har blivit blåsta

https://se.trustpilot.com/review/sandbergsjarn.se

M maria01 skrev:
du värkar inte ensam flera bara på några dagar gamla har blivit blåsta

[länk]
Oj, här visar det väl sig ganska bra att man MÅSTE googla på företaget man beställer ifrån. Har varit flertalet gånger och köpt i den fysiska butiken och där fått topp service. Därför kändes det inte konstigt att beställa därifrån, men verkar ha gått utför numera.

beställ ej därifrån, finns Toolab eller amazon där man är garanterad sakerna.

Snailman
P Porsibygg skrev:
Oj, här visar det väl sig ganska bra att man MÅSTE googla på företaget man beställer ifrån. Har varit flertalet gånger och köpt i den fysiska butiken och där fått topp service. Därför kändes det inte konstigt att beställa därifrån, men verkar ha gått utför numera.

beställ ej därifrån, finns Toolab eller amazon där man är garanterad sakerna.
Ska tillägga att Toolab drog pengarna direkt men ännu inte skickat något, Amazon har heller inte skickat ännu, men har nog inte dragit pengarna ännu.

Beställde en hammare från dom i förra veckan, på faktura.
På torsdagen chattade jag med kundtjänst som sa att ordern skulle komma in under dagen och skickas senare samma dag.
På fredagen hade paketet fortfarande inte skickats så jag började läsa lite och insåg att jag förmodligen skulle bli utan hammare. Mailade kundtjänst och bad dom makulera ordern.
Idag fick jag notis om att paketet är på väg. Ska bli spännande att se vad det innehåller.

Snailman
Snailman Snailman skrev:
Ska tillägga att Toolab drog pengarna direkt men ännu inte skickat något, Amazon har heller inte skickat ännu, men har nog inte dragit pengarna ännu.
Båda paketen har anlänt nu, Toolab hade packat bra, slagit in allt i transparant plast. Amazon hade slutat makitakartongen som den var och grejen i vägde väl ett par kilo, så den hade slagit upp ändan på paketet några cm i botten och paketet var inte tejpat eller någonting utan bara sådana där öron i papp som man viker in och låser hjälpligt med en flik, alltså den går att öppna utan att göra någon åverkan på paketet.

Kilskogen Kilskogen skrev:
Beställde en hammare från dom i förra veckan, på faktura.
På torsdagen chattade jag med kundtjänst som sa att ordern skulle komma in under dagen och skickas senare samma dag.
På fredagen hade paketet fortfarande inte skickats så jag började läsa lite och insåg att jag förmodligen skulle bli utan hammare. Mailade kundtjänst och bad dom makulera ordern.
Idag fick jag notis om att paketet är på väg. Ska bli spännande att se vad det innehåller.
Svarar mig själv.
Det var mycket riktigt rätt hammare i paketet.
De verkar ha stora variationer i sin förmåga att uppfylla ordrar och kommunicera med kunder.
Har fortfarande inte fått svar på mitt meddelande om att makulera/avbryta ordern..

hur har det gåt för ts

deras Google reviews ser inte bra ut nu på dom senaste

S
De ligger väl efter med leverantörsfakturor så att de inte får alla leveranser.

C
Snailman Snailman skrev:
Sandbergs Järn har nu gått i konkurs.
Men webbutiken kör uppenbarligen vidare som ingenting hänt...!?! Lite märkligt. Var inne så sent som igår och kollade på lite prylar. Inte för att man var så sugen på att beställa därifrån med tanke på vad man läst här...

C cpalm skrev:
Men webbutiken kör uppenbarligen vidare som ingenting hänt...!?! Lite märkligt. Var inne så sent som igår och kollade på lite prylar. Inte för att man var så sugen på att beställa därifrån med tanke på vad man läst här...
Konkursförvaltaren kan välja att driva det vidare medan man förhandlar med fordringsägare. Men bör ha skyldighet att upplysa om detta innan köp sluts.

C
M MrXman skrev:
Konkursförvaltaren kan välja att driva det vidare medan man förhandlar med fordringsägare.
Förvisso, men konkurs inleddes 17/5, alltså 3 dagar tidigare... Är konkursförvaltare ens utsedd? Måste inte ett sådant beslut fattas på sakliga grunder, dvs. efter avstämning och med alla fakta på bordet? Hur vanligt är det att man driver vidare en verksamhet som ingår nya avtal på bred front mot konsument? Hur många leverantörer kommer att skicka de grejor som kunderna beställer efter detta? Osv. Många frågetecken här...

Det har ju varit långhelg och webmastern har säkert varit ledig.

Hur lång tid det tar att få en konkursförvaltare beror på om det är bolaget självt eller en borgenär som ansökt. Är det bolaget självt går det fort, oftast samma eller nästa dag, är det en borgenär blir det först förhandling inom två veckor. Ett konkursbeslut annonseras därefter i Post och Inrikes Tidningar.

Det finns dock inget sådant på Sandbergs i PoIT så man kan ju anta att det inte var de själva som ansökte. Jag gissar att Allabolag mfl prenumererar på domstolshandlingar och automatiskt fångar upp konkursansökan, oavsett vem som undertecknat.

Sen är det väl så att innan konkursbeslutet är fattat så löper företagets verksamhet på som vanligt och de har knappast någon skyldighet att upplysa ev kunder om att en tredje person ansökt om att försätta dem konkurs?

• Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.