Y
Enda sedan ny (kanske köpt 03-04) så har denna Stigan varit frustrerande att jobba med. Dessvärre var det min far som köpt den och som inte reklamerade även om han var lockad.

Min undran är om ni haft samma problem och funnit lösningar till dessa.


1. Man måste köra långsamt för att den ska klippa ordentligt. Ofta måste man köra halva bordet på tidigare klippt yta för kompensera.

2. Bordet har en tendens att hoppa ur sitt bakre fäste.

3. De hade inte monterat med låsmuttrar så motorn lossnade nästan.

4. dålig klippbords-rem fick bytas mot en annan sort annars slira det lätt.


Det är en encylindrig modell, med det större bordet.
-Upplever den svag, så funderade på om det går att få tag på utbytes motorer?
Det sitter multiklipp knivar på den som vi vakat över och bytt när de är slitna.
Kör på miljöbränslet, oljan kollas och byts...

Har ni upplevt era som slarviga och löst det på något vis?
Är det bara att säljaren underskattade fars behov och rådde till en förliten klippare?

Hoppas på kunna modifiera den, annars får det nog bli att sälja och köpa en något äldre men större typ Toro eller så...:(
 
M
Typisk Stiga-åkklippar kvalité å inte nåt göra nåt = smäck.
Problem med remmarna på Siga är välkänt (f.ö svindyra), så det är nåt du får vänja dig vid.
Men den måste gå att få den att klippa bättre, för direkt dåliga att klippa brukar dom inte vara..
Det är inget mulchersystem i drift? Ta bort det i så fall, för det fungerar inte med gräs som är tjockt å lite längre..

magentis
 
Y
Sant, de klipper rätt fint ifall de bara klipper.

Jag blir dock nyfiken vad mulchersystem är för något?
Sökte lite hastigt och det var något som gjorde att de inte lämna spår, vilket lät passande för denna trollar bort det klippta gräset. Fast vad är det för detalj, gissar på att det är bladen man får byta mot något mer standard?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.