Efter att ha tröttnat på den gamla felkonstruerade betongtrappan upp till vårt hus så anlitade vi en firma att riva den gamla trappan och bygga en ny. Trappan skulle ha 10 cm höga sättsteg (Vi är äldre) och planstegen fick bli det det blir. Nu ett år senare håller trappan på att frostsprängas och jag söker ett preparat som täpper till planstegsytan 0och jämnar ut den. Har gogglat en del men det är ju inte begripligt och säkert propaganda styrt. Någon som kan det här, hör väl hemma i chemins värld.
Admin: Vet ej heller om jag skriver i rätt forum!:thinking:

Jag skulle nog börja med att reklamera mot firman som gjort den. Det finns speciella betongkvaliteter för ändamålet, som inte skall frysa sönder.

• Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Jag skulle nog börja med att reklamera mot firman som gjort den. Det finns speciella betongkvaliteter för ändamålet, som inte skall frysa sönder.
Han frågade jag redan vad han har för ansvar: Han kan inget och vill inte veta ngt. Så även om jag pressar honom så blir det bara skit. Nä, jag vill få någon som kan det här och ge råd så sköter jag det själv.

S
Bild underlättar.

• Gilla
Stol
  • Laddar…
Har ni salt på vintern på trappan?

• Gilla
Stol
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Bild underlättar.
Nyligt gjuten betongyta med skugga av en person som inte syns i bild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Närbild av en betongyta med synliga gruspartiklar och skarvar.
Skapa konto
Nybyggd utomhustrappa i betong med räcken av trä och rostfritt stål, flankerad av grus och runda stenar.
Skapa konto

Är det ens betongbruk dom använt?

S Stol skrev:
Efter att ha tröttnat på den gamla felkonstruerade betongtrappan upp till vårt hus så anlitade vi en firma att riva den gamla trappan och bygga en ny. Trappan skulle ha 10 cm höga sättsteg (Vi är äldre) och planstegen fick bli det det blir. Nu ett år senare håller trappan på att frostsprängas och jag söker ett preparat som täpper till planstegsytan 0och jämnar ut den. Har gogglat en del men det är ju inte begripligt och säkert propaganda styrt. Någon som kan det här, hör väl hemma i chemins värld.
Admin: Vet ej heller om jag skriver i rätt forum!:thinking:

• Säck med Mira 6990 betodäck spackel på 25 kg för utjämning av terrasser och balkonger.
    Skapa konto
  • Förpackning av Mira 4650 aqua-stop flexibel tätskiktsmembran för våtrum, 15 kg säck.
    Skapa konto
K Klasklättermus skrev:
avjämingsmassa som betong??
Är ingen avjämningsmassa..

MarcK MarcK skrev:
Är ingen avjämningsmassa..
nehe står att det skall läggas på golv

K Klasklättermus skrev:
nehe står att det skall läggas på golv
Står ute och inne, på terrasser och balkonger, bassänger och golv i simhallar.
Alltså passande till dessa val....
Ingen avjämning..är ett membran.

MarcK MarcK skrev:
Står ute och inne, på terrasser och balkonger, bassänger och golv i simhallar.
Alltså passande till dessa val....
Ingen avjämning..är ett membran.
du har lagt två produkter. jag kommenterar först

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.