729 läst ·
5 svar
729 läst
5 svar
Frosrtskydd
vad är det för vattenrör? det brukar då inte vara något problem att göra det. om man får problem med att skjuta i den så brukar man även kunna spola i den i röret. dock tror jag faktiskt att detta hamnade i fel avdelning. brukar vara rörmokarna som lägger in sånt. dock förstår jag att det även skulle kunna ligga här
Det finns speciella kopplingar för detta. De är oftast de dyraste i hela installationen.
Har flera sådana här lösningar och värmekabeln är ganska styv, och det skall normalt inte vara ett problem att peta in den även i större längder. Kostar kanske 2000-3000 för en 30m installation.
Det finns kablar som reglerar sig själv, men jag vill ändå slå ett slag för att du har strömbrytaren lätt åtkomlig från ex tvättstugan.
Har flera sådana här lösningar och värmekabeln är ganska styv, och det skall normalt inte vara ett problem att peta in den även i större längder. Kostar kanske 2000-3000 för en 30m installation.
Det finns kablar som reglerar sig själv, men jag vill ändå slå ett slag för att du har strömbrytaren lätt åtkomlig från ex tvättstugan.
de självreglerande kablarna brukar i regel krångla mer än sånna som man bestämmer när man vill att dom ska vara påpbengtsson skrev:Det finns speciella kopplingar för detta. De är oftast de dyraste i hela installationen.
Klicka här för att svara