Senaste vecka installerades Fronius Symo 6.0-3-M med lan/wlan anslutning + webbserver och 14 x 420W Jinko paneler. Det verkar fungera som det ska, förutom fjärranslutningen (wlan), som i Fronius Solarweb endast visar aktuell effekt, men inte dag/månad/total. Denna information kan ses på växelriktarens skärm, men den överförs alltså inte till Fronius Solarweb-app - förutom den aktuella effekten. Installationsfirman utreder problemet, men under tiden undrar jag om någon har haft samma problem/har hittat en lösning?
Skärmdump av en app med solenergiproduktion, aktuell effekt 4,18 kW, batterianvändningen 0%, finskt språk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Får du samma brist på data i Fronius webbportal via dator ?

• Gilla
BengtH
  • Laddar…
M mortimer skrev:
Får du samma brist på data i Fronius webbportal via dator ?
Det skall jag kolla, har f.n. inte dator utan kör med tablett. Men får gå till grannen då:).
Tack gör tipset.

BengtH BengtH skrev:
Det skall jag kolla, har f.n. inte dator utan kör med tablett. Men får gå till grannen då:).
Tack gör tipset.
App och webbportal ger inte alltid samma info/möjligheter oavsett vad det gäller för tillämpning.

M mortimer skrev:
App och webbportal ger inte alltid samma info/möjligheter oavsett vad det gäller för tillämpning.
Appen har en link till webportalen (om jag förstår rätt..) men samma där, endast aktuell produktion raporteras.
Skärmdump av en mobil enhet som visar solenergisystemdata, väder, nuvarande effekt på 0W, och användargränssnitt.
Skapa konto

Ser du i din router att wlan-stickan i växelriktaren får IP-adress ?

Visade inte installatören dig innan hen lämnade dig ?

Gör så här, och du kan välja vilka parametrar du du vill ha kurvor över.

• Skärmdump av webbsida för solenergihantering med svenska instruktioner och nuvarande produktion på 0 watt.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.