Vi tänker bygga ut ett fritidshus och tänkte då bygga i storleken att det finns möjlighet att bo där permanent.

Vad är för resp. nackdelar om vi i bygglovet kallar det fritidshus eller permanentbostad ?
 
Har för mig att Plan- och Bygglagen inte gör någon skillnad på fritidshus / permanenthus. Därför ställs lika hårda krav på fritidshus som på permanenthus. (Avloppslösning, tillfartsväg, sophantering, handikapptillgänglighet...).
 
jureit skrev:
Men är det inte så att vissa områden är klassade som fritidsbebyggelse och andra som permanentbebyggelse i detaljplanen?
I äldre lydelser av PBL var det så, men inte i den nu gällande versionen, och det är ju efter denna som bygglov beviljas (eller inte) idag.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.