Hej
Har precis köpt mig en mutterdragare, AEG BSS18C 12ZBL-= https://www.bauhaus.se/mutterdragare-aeg-bss18c-12zbl-0-utan-batteri.html#full-description
Nu är det så att framför 1/2 fästet sitter där en friktionsring. Den gör att det är stört på omöjligt att få på en hylsa. Får man på någon så är det rent ut sagt ett ännu mer helvete att få loss hylsan. Min fråga är om det inte bara borde vara att ta bort den här friktionsringen? Själva ringen är lite större än 1/2 fästet så ringen tar i när jag försöker ta på en hylsa. Själva ringen går ju att "trycka ihop" man hur f.....n ska det gå vill när jag skall ha över en fyrkantig hylsa rakt utifrån och in. Tycker mig ha testat alla möjliga former av försök att sätta på/av hylsor på olika sätt. Vrida, vicka, dra osv. Tacksam för om någon annan haft samma problem och kan vara till hjälp.
Har precis köpt mig en mutterdragare, AEG BSS18C 12ZBL-= https://www.bauhaus.se/mutterdragare-aeg-bss18c-12zbl-0-utan-batteri.html#full-description
Nu är det så att framför 1/2 fästet sitter där en friktionsring. Den gör att det är stört på omöjligt att få på en hylsa. Får man på någon så är det rent ut sagt ett ännu mer helvete att få loss hylsan. Min fråga är om det inte bara borde vara att ta bort den här friktionsringen? Själva ringen är lite större än 1/2 fästet så ringen tar i när jag försöker ta på en hylsa. Själva ringen går ju att "trycka ihop" man hur f.....n ska det gå vill när jag skall ha över en fyrkantig hylsa rakt utifrån och in. Tycker mig ha testat alla möjliga former av försök att sätta på/av hylsor på olika sätt. Vrida, vicka, dra osv. Tacksam för om någon annan haft samma problem och kan vara till hjälp.
Undrar om själva 1/2 fästet inte klarar att hålla hylsan då? För såhär ser det ut på min AEG som i videon, att hylsan glappar. Eller finns det någon bra förklaring till varför hylsan glappar så?
Är en Ridgid men ska tydligen vara samma maskin som AEG.
Är en Ridgid men ska tydligen vara samma maskin som AEG.
Kan svara för mig själv nu och som andra kan få ta del av i framtiden. Ringen skall man INTE ta bort. Sen ska man särskilt inte "skjuta" iväg den så den knappt hittas igen
. Efter att haft bort ringen och motionerat den lite tycks det fungera bättre. Dock glappar original tillbehöret som man kan fästa vanliga bits i likt videon ovan.
Känns för övrigt som den här ringen kan bli ett problem i framtiden. Förstår inte riktigt fördelen med den här lösningen och skulle nog köpa en annan mutterdragare om jag visste om det här. Det är väl en av baksidan med att beställa något på nätet. Har dock en mindre AEG skruvdragare som jag var nöjd med innan och tyckte de här två skulle matcha ihop så därav blev det en AEG mutterdragare också
.
Känns för övrigt som den här ringen kan bli ett problem i framtiden. Förstår inte riktigt fördelen med den här lösningen och skulle nog köpa en annan mutterdragare om jag visste om det här. Det är väl en av baksidan med att beställa något på nätet. Har dock en mindre AEG skruvdragare som jag var nöjd med innan och tyckte de här två skulle matcha ihop så därav blev det en AEG mutterdragare också
Det är
Kompressor har jag bra men nu var det en batteridriven mutterdragare det gällde
. Hade en eldriven mutterdragare innan men ville slippa ha en sladd efter den så en luftdriven hade inte varit ett alternativ heller.
Hedens skrev:
HejHedens skrev:
Kompressor har jag bra men nu var det en batteridriven mutterdragare det gällde
Tackar för tipsen. Verkar bli bättre med tiden så ringen behöver nog lite nötning innan den är helt hundra.S sune73 skrev:
Medlem
· Västra Götaland
· 134 inlägg
Är du nöjd med den mutterdragare?
Eller nån annan som har den?
Orkar den få loss tröga bultar på bilen efter vintern?
Eller nån annan som har den?
Orkar den få loss tröga bultar på bilen efter vintern?
Jag är nöjd med den. Den tar lätt bort bultarna på bilen. Köp en momentstav till att dra åt bultarna så du inte drar de för hårt. Hade lite problem med "ringen" i början men när man vant sig så är det inget problem.
Medlem
· Västra Götaland
· 134 inlägg
Min drar ut batteriet om den ligger nån vecka med batteriet monterat. TRIST.
Bauhaus ville inte ta in den på garanti.
Bauhaus ville inte ta in den på garanti.
Lämna in den på annat ställe då, de kommer fixa det. Hade problem med motorn till min och de fixade den utan problem. Skrev en felbeskrivning till verkstaden, skickade med garantibevis och lämnade in maskinen. Ett par veckor senare var den hemma igen med bytt motor.S Sundance Kid skrev:
https://www.aeg-powertools.eu/sv-se/servicing/service-center-locatorhttps://www.aeg-powertools.eu/sv-se/servicing/service-center-locator
Klicka här för att svara