1 561 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Frihängande spiskupa i ryggåstak?!
Gör man verkligen så?
4meter är långt.
Min kupa är stumt förankrad i taket (normal takhöjd) och sitter riktigt stabilt. Genomgående bultar, ordentlig stödplatta i undertaket etc. Jag skulle dock gissa att den skulle svaja mer än jag skulle önska om skortstenen vore 3 meter lång.... :
4meter är långt.
Min kupa är stumt förankrad i taket (normal takhöjd) och sitter riktigt stabilt. Genomgående bultar, ordentlig stödplatta i undertaket etc. Jag skulle dock gissa att den skulle svaja mer än jag skulle önska om skortstenen vore 3 meter lång.... :
Snackade med flera olika fläktkåpetillverkare i helgen. De var överens om att maxhöjden ligger kring 4 meter. Fjäråskupan sa dock att huvudorsaken var att de normalt sett tillverkar röret i ett stycke och över 4 meter måste de skarva (vilket säljaren tyckte blev fult).
Medlem
· Södermanland
· 1 319 inlägg
Där vår fläkt hänger är det ca 3 meter i tak och än så länge funkar det 
Klicka här för att svara