Jag har hittan en firma som säljer frigolit-spån. En säck (250 liter) för 25 kronor.

Är det någon som har några erfarenheter av frigolit-spån.? Är det bättre eller sämre än lösull?
 
Det kompakterar sej inte med tiden som glasullsfiber i lösvikt gör men sen brinner det väldigt snabbt speciellt som lösa kulor vilket man kanske bör ta i beaktning.

mvh plexi
 
Tänk också på att frigolitspånen är lätta och kommer att blåsa omkring uppe på vinden och ev. hamna på fel ställen.
Jag har en bekant som har frigolitkulor på vinden och dessa har en tendens att vandra runt...
 
Inte om man lägger ett finmaskigt nät ovanpå. :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.