1 356 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Friggebod yta?
Om jag förstår det rätt kan en friggebod byggas utan bygglov om den håller sig under 15kvm.
15 kvm vadå? Boyta, byggyta mm.
Vad gäller här?
15 kvm vadå? Boyta, byggyta mm.
Vad gäller här?
Det korrekta begreppet är "byggnadsaea" (BYA). Går att läsa om begreppet på Boverkets hemsida:
https://www.boverket.se/sv/PBL-kuns...er/egenskapsbestammelser_/utnyttjandegrad/#h5
https://www.boverket.se/sv/PBL-kuns...er/egenskapsbestammelser_/utnyttjandegrad/#h5
Klicka här för att svara