2 436 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Fresh intellivent fläkt, ljuddämpare
Jag har en fresh fläkt som väsnas lite för mycket, det är ett burkigt ljud om ni förstår vad jag menar. Det uppkommer mest när den blåser ut fuktig luft när vi har duschat. Själva röret är av plast och ca 2 meter långt, självklart är det inbyggt också. Finns det något sätt att bli av med det burkiga ljudet?
Tacksam för svar
Tacksam för svar
Produkter som diskuteras: "intellivent"
Badrumsfläkt Intellivent S Fresh
Komplett frånluftsfläkt
2 069 kr inkl moms
Läs mer
De ska normalt inte låta något märkvärdigt. Stäng av den och snurra på fläkten för hand. Den ska snurra lätt. Har ni rengjort den någon gång? Gör annars det, men var varsam så ni inte har sönder något.
Är det från fläkten eller kanalen ljudet kommer ifrån förresten?
Är det från fläkten eller kanalen ljudet kommer ifrån förresten?
Skulle gissa på att ljudet kommer från kanalen när fläkten går för fullt. Tror det blir svårt att få bort resonansen.S Screew skrev:Jag har en fresh fläkt som väsnas lite för mycket, det är ett burkigt ljud om ni förstår vad jag menar. Det uppkommer mest när den blåser ut fuktig luft när vi har duschat. Själva röret är av plast och ca 2 meter långt, självklart är det inbyggt också. Finns det något sätt att bli av med det burkiga ljudet?
Tacksam för svar
Ja precis det är min tanke också,D DahlEricsson1000 skrev:
Fläkten är helt ny och fungerar som den ska, kanalen är ren och finPadde Kvist skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden