1 573 läst · 14 svar
2k läst
14 svar
Fredagshuset: Villa G med 360 graders utsikt och takpool
På konsumentens sida
· 3 294 inlägg
Denna fredag har vi chans att njuta av en unik på Ekerö - som ett konstverk nedgrävt i marken, med ett sammanhängande fönsterband och takterrasss som ger 360 graders utsikt, där vid Mälaren i Älvsnäs.
Du kan läsa artikeln här: Fredagshuset: Villa G med 360 graders utsikt och takpool
Du kan läsa artikeln här: Fredagshuset: Villa G med 360 graders utsikt och takpool
Gillade skarpt de rundade hörnen på huset men ogillar samtidigt de rundade hörnen på sovrummen inne. Känns som mycket yta äts upp.
Sen förstår jag inte hur man lyckades med så ful kanaldragning av ventilation i biorummet och likaså, även om ingipsade, i gästsovrummet. Lite som att man missade något kring ventilationen i projekteringen
Sen förstår jag inte hur man lyckades med så ful kanaldragning av ventilation i biorummet och likaså, även om ingipsade, i gästsovrummet. Lite som att man missade något kring ventilationen i projekteringen
Det är alltid lite snopet att se dyra hus i så ordinära "kvarter". Jag förstår tomtutbudet etc men det drar verkligen ner helhetsupplevelsen när omkringliggande bebyggelse är så dåligt planerad och genomförd. Bedömer från bilderna så det kanske är bättre än det ser ut?
Rätt hus kan givetvis förhöja och skapa sammanhang även när platsen inte är optimal. Tham Videgårds objektbyggnader gör inte så bra ifrån sig i sammanhanget.
Rätt hus kan givetvis förhöja och skapa sammanhang även när platsen inte är optimal. Tham Videgårds objektbyggnader gör inte så bra ifrån sig i sammanhanget.
ordinära "kvarter" ? har du kollat google maps huset över gatan är ju runt och ett är byggt som halvmåne och ett ser ut att ha gräs takmakhno_ skrev:
Det är alltid lite snopet att se dyra hus i så ordinära "kvarter". Jag förstår tomtutbudet etc men det drar verkligen ner helhetsupplevelsen när omkringliggande bebyggelse är så dåligt planerad och genomförd. Bedömer från bilderna så det kanske är bättre än det ser ut?
Haha, nej jag hade inte kollat. Men nu när jag gjort det ändrar jag faktiskt inte min åsikt. Kan göra ett försök att formulera mig bättre.M maria01 skrev:
Området är inte ordinärt på så vis att det är medianpris på husen utan för att området är planerat och genomfört som en typisk "ny" villaexploatering. Det är inte planerat med stor omsorg som de lite äldre villaområdena i Stockholm.
https://www.google.se/maps/@59.2862...try=ttu&g_ep=EgoyMDI1MDQzMC4xIKXMDSoASAFQAw==
Om man snabbt jämför Älvnäs med tex. Stocksund, Stureby, Smedslätten, delar av Hägersten etc. med hjälp av satelitkartor ser man att det är rätt kaosigt i Älvsnäs. Det senare är mer likt delar av Huddinge och Nacka som inte är lika välplanerat. Man kan ju trivas jättebra på alla dessa mer röriga platser, det är ju enklare att bygga saker som sticker ut. För mig rimmar det bara inte så bra när man försöker vara sofistikerad och platsen talar ett helt annat språk.
Man undrar ju lite varför alla gardiner är fördragna på mäklarbilderna.
Utsikt = Insyn...
Huset var ballt men ligger på fel ställe.
Utsikt = Insyn...
Huset var ballt men ligger på fel ställe.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Solceller villavagn
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Val av färg på markis - Mexitegelvilla
Fasad -
Wingårdhs Villa Amundön - Fredagshuset
Artikelkommentarer -
Fredagshuset: Tidstypiska Villa Solberget högst upp i Stocksund
Artikelkommentarer -
Upptäck Villa Fjällgårdens unika originaldetaljer – Fredagshuset