FredrikR skrev:
Hoppas på början av september... :D
"Early september" svarar Lefeld på frågan om när, dock inget ca. pris. :)

Har funderat lite på frågan om skenor. Om Bosch skenadaptrar passar på alla andra (festo, makita etc), är det även tvärtom? Dvs det går att köra festo/makita på Bosch nya skena?

Eller är man säkrare med att köpa makitas/Festos skena för att kunna använda andra fabrikat för samma skena? :-S

Nej, det är inte kompatibelt åt det hållet.
Du kan inte köra en TS55 på FSN (Bosch) skenorna.

Då är det ju med andra ord bättre att satsa på ett annat märke på skenorna förutsatt att fräsen funkar perfekt även på dem. Då gör man inte bort sig och vara tvungen att köpa dubbelt upp med skenorna!

När det ska köpas skena verkar det som om makita har de billigaste skenorna som funkar till olika märken. Jag antar att de även funkar fint till Bosch, det verkar så enligt Bosch i alla fall..

trattalask
Vad tror ni om FSN-OFA, kommer POF-1400ACE att passa?

Bra bilder, får nog bli en sådan när resten ska beställas. Kollade i dag hos min lokale handlare och döm om min förvåning när de hade Makitaskenor 1400mm för 612kr inkl moms. Billigare än det billigaste på prisjakt. Och, enligt tidigare utlåtanden ska ju de nya (även äldre?) boschgrejorna passa även makitas skenor.

Ludwig skrev:
Bra bilder, får nog bli en sådan när resten ska beställas. Kollade i dag hos min lokale handlare och döm om min förvåning när de hade Makitaskenor 1400mm för 612kr inkl moms. Billigare än det billigaste på prisjakt. Och, enligt tidigare utlåtanden ska ju de nya (även äldre?) boschgrejorna passa även makitas skenor.
De sågar som heter XX-GCE (alltså GCE efter siffrorna) ska passa de nya skenorna.

trattalask
Lär inte va svårt att sälja den ifall den inte passar min POF1400. Eller så motiverar det ett inköp av en riktig fräs. =)

FredrikR skrev:
De sågar som heter XX-GCE (alltså GCE efter siffrorna) ska passa de nya skenorna.
Ahh, finemang. Klart och tydligt besked. Annars blir det väl till att göra en egen adapter, kan ju inte vara så besvärligt att få den att passa på skenan. ;)

Tobas skrev:
Verkar som att man kan beställa fsn-ofa från proffsmagasinet nu: [länk]
Ja jag såg det igårkväll, de verkar dock inte ha den på lager, och frågan är om Bosch (Sverige) har fått in sina..
Finns inte tillgänglig i UK eller DE än så jag är lite skeptisk, men med lite tur så. :)

<edit>
Ser nu att Toolstop.co.uk verkar ha den på lager, men inte skickar till Sverige..

Redigerat:
Fick svar från Toolab, de hade v46 som beräknat in-datum från Bosch.. :(
FSN-OFA alltså.

trattalask
Det är bara att vänta med spänning... Jag ska höra med proffsmagasinet ifall dom säger något annat.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.