4 137 läst ·
10 svar
4k läst
10 svar
Fräsande ljud från cirkulationspumpen
Tjenare,
Börjar blir lite kallt här i dalarna nu så idag drog jag igång pelletsanläggningen. Allt funkar som det ska och så men cirkulationspumpen låter mycket mer än vad jag har för mig att den gjorde förra vintern (har bara bott i hus under en vinter). Det är som ett fräsande ljud. Jag har testat att lufta den men det ger ingen skillnad.
Pumpen har varit igång under större delen av sommaren och varit tyst. Det är först nu när pannan är igång som den låter.
Tycker även den känns varm, men är osäker på om det är onormalt..
Tacksam för tips.
Börjar blir lite kallt här i dalarna nu så idag drog jag igång pelletsanläggningen. Allt funkar som det ska och så men cirkulationspumpen låter mycket mer än vad jag har för mig att den gjorde förra vintern (har bara bott i hus under en vinter). Det är som ett fräsande ljud. Jag har testat att lufta den men det ger ingen skillnad.
Pumpen har varit igång under större delen av sommaren och varit tyst. Det är först nu när pannan är igång som den låter.
Tycker även den känns varm, men är osäker på om det är onormalt..
Tacksam för tips.
Jag kan inte mycket om VVS alls, men som jag gjorde var att stänga av pumpen och sedan lossa på mittenskruven på pumpen. Det började då komma vatten direkt. Ingen luft pös ut först. Då borde det väl inte vara luft i den?
Klicka här för att svara