Hej,

Har sökt en del och med begränsat resultat.
Jag har precis lagt in och limmat/skruvat Byggelit färdigspårade spånskivor för golvvärme på ett öppet bjälklag.
Inser nu när man läser noggrannar i deras instruktion att vändspåret ska ligga på regeln, detta blir omöjligt då det redan ligger och överhandsfräsen bottenplatta inte gör det möjligt att komma så nära, kontentan är att vändningarna hamnar mellan bjälklaget (cc 600)..
Vi ska ha ett 15 mm parkettgolv på. Frågan är om någon haft liknande situation eller erfarenhet om detta kommer gå?
Ser man på uppnor som har samma dimensioner på sitt golvspån så behöver det enligt deras instruktioner inte vara regel under vändspåret?

Alternativ som jag ser är:
1. Sänksåga längs med hela sista bjälklagsfacket, skrapa rent och lägga i färdigspårade skivor.
2. Lägga ytterligare skiva över golvvärmen, sämre värmeledning.
3. krypgrund, så öppna upp trossbotten, ta bort isolering och slå upp kortlingar.
4. Skära ut en bit skiva uppifrån, tillräckligt stort för att kunna sätta ner kortlingar och skruva tillbaka skivbiten.
5. Hoppas det bär med 15mm parkett på.

Tips erfarenheter är välkomna

Tack på förhand
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.