M Mawe85 skrev:
Har du ritat upp allt själv? Jag gjorde 16 kvm i mitt kök men det ritade LK upp till mig gratis trots att det bara var en slinga.

Tänker om du verkligen behöver alla böjar? Vore ju behändigt att slippa de om du inte vill ha olika zoner.
Jag har ritat upp det själv. Är 25 kvm så behöver två slingor.
Tack för tipset, ska kolla det med LK om det är gratis

Gimp Gimp skrev:
Du kan fräsa som på bilden här, då kommer du få skarven över regeln med någon cm marginal.[bild]
Snyggt! Tack för bilden. Det var smart att göra så. Jag glömde svara i förra inlägget att det blir 15 mm parkett ovanpå.
Så om jag fräser 16-18 mm och får alla böjar ovanför reglarna så ska det hålla? Med 15 mm parkett ovanpå.

För att göra rundningar kan man göra en enkel plåt som man sätter under glidplasten, sen borrar man ett hål som har rätt radie mot fräsen. typ som denna fast ett hål för skruv istället för spåret https://www.google.se/search?biw=19...1j0i8i30k1.0.x_d07NdCBH4#imgrc=4Bmcsxj7uCXddM:

Då kan man ösa på ganska mycket matning på fräsen så att det går snabbt utan att den riskerar att rymma, jag gjorde en egen fräs från en sådan där billig sats med 10st fräsar, en rundad 18mm med lager där jag slipade bort lagrets hylsa, den har jag och kompisen använt till ca 200 rundningar med några tappra försök till slipning med vinkelslip.
Innan den blev så slö att den brände ytan tog varje rundning ca 4 sekunder att fräsa, att skruva ur skruven och flytta till nästa kunde man göra så snabbt att fräsen ibland inte stannade helt. Det tempot klarar man dock inte så många rundningar i taget.

För att göra dom raka spåren kan man svetsa ihop 3st klingor i cirkelsågen, två parallella och den i mitten vinklad. Det är lite pyssel att få till men går mycket fortare än att fräsa.

R
Det som är , att du sak tänka på ät att den varmaste delen av slingan ska ligga ytterst mor yttervägg , matningen på utgående blir uttertesrt och går mot mitten där et inte behövs så mycket värme , slingan börjar i ytterkant och går mot mettaen

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.