Hej.

Jag ska renovera ett 10-tal Grythyttan möbler och jag skulle behöva effektivisera hur jag gör rundningen på ryggbrädorna.

Fräs och kopierstål har jag kommit fram till.
Men vilken maskin och vilket stål?
Gillar Makita och Bosch generellt och har batteriwr till dessa (Makita 18v och Bosch 12v och 18v). Har även Milwaukee 12v Kommer vara väldigt stationär så 230v går också bra.

Brädorna är 15mm tjocka.

Tack!

• IMG_20260517_141125.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R RPM2006 skrev:
Hej.

Jag ska renovera ett 10-tal Grythyttan möbler och jag skulle behöva effektivisera hur jag gör rundningen på ryggbrädorna.

Fräs och kopierstål har jag kommit fram till.
Men vilken maskin och vilket stål?
Gillar Makita och Bosch generellt och har batteriwr till dessa (Makita 18v och Bosch 12v och 18v). Har även Milwaukee 12v Kommer vara väldigt stationär så 230v går också bra.

Brädorna är 15mm tjocka.

Tack!
Smaksak. 🙂

Hur mycket pengar vill du lägga på en fräs?
Och vill du ha sladd eller batteri?

FredrikR FredrikR skrev:
Smaksak. 🙂

Hur mycket pengar vill du lägga på en fräs?
Och vill du ha sladd eller batteri?
Kollat på GKF 550 och även sett Metabo 500-6. Båda ligger runt 900kr. Hittar sen inte så mycket mer under 2500kr.

Kommer vara en sällan använd maskin så 230v funkar väl utmärkt för att få ner priset och lägga till på ett finare stål.

• Gilla
jejdig
  • Laddar…
R RPM2006 skrev:
Kollat på GKF 550 och även sett Metabo 500-6. Båda ligger runt 900kr. Hittar sen inte så mycket mer under 2500kr.

Kommer vara en sällan använd maskin så 230v funkar väl utmärkt för att få ner priset och lägga till på ett finare stål.
Båda är kantfräsar, tänkta för att runda av kanterna.

Gissar dock att båda grejar jobbet med ett bra stål.

Blev en GKF550. Såhär efteråt skulle jag vilja kunna ändra hastigheten. Men för den pengen är jag nöjd och den gör sitt jobb.

• IMG_20260524_194007.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.