6 664 läst ·
12 svar
7k läst
12 svar
Franskskruv
Min fru påstår att man ska dra i silikon i det förborrade hålet innan man drar i franskskruv i träfasaden. Det låter lite väl tycker jag. Någon som vet praxis? Vi ska fästa en antenn och parabol.
Tack, det var precis mitt bästa argument det med spiken i fasadpanelen. Men ibland är det samma hemma som på jobbet, dvs om jag säger något så är det tveksamt om det stämmer, men om någon annan (på jobbet helst en konsult) säger samma sak då är det förstås sant. 
8*140 ??? Ska du hänga huset i antennen ??
Eller är det långt till något som "drar" ?
Fransk bult är ju ganska klen "mellen" gängorna, iaf de klenare dimensionerna, så det är kanske därför...
Man Ta en kortare (& ev grövre?) bult istället.
Har monterat många antenner men aldrig dragit av någon bult.... Förresten levereras fästen oftast med 8*50 (Vilket jag tycker är för kort..) så gå ner i längd...
Eller är det långt till något som "drar" ?
Fransk bult är ju ganska klen "mellen" gängorna, iaf de klenare dimensionerna, så det är kanske därför...
Man Ta en kortare (& ev grövre?) bult istället.
Har monterat många antenner men aldrig dragit av någon bult.... Förresten levereras fästen oftast med 8*50 (Vilket jag tycker är för kort..) så gå ner i längd...
Jag skulle inte hänga upp antenner med mina skruvar utan dra fast en 3" planka. Hängde på denna "fralletråd" av bara farten. Det verkar vara lite si och så med kvaliteten på Bauhausskruvarna eftersom de kräver förborrning för att inte smälla av precis där gängan börjar. För omkring tian per styck borde man få riktiga skruvar.
Klicka här för att svara