Behöver jag tänka på att sätta ner/stänga av FTXen när jag lagar mat? Renoverar köket och sätter in en takfläkt istället för den gamla nedsänkta fläktkåpan. Frånluftsventilen sitter ca 1 meter från takfläkten.
 
BirgitS
Välkommen till forumet!

Är du säker på att frånluftsventilen verkligen är ansluten till FTX:en?
Ofta väljer man att dra imkanalen utanför eftersom man inte vill riskera att få in fett i FTX:en.
 
Marinna Marinna skrev:
Behöver jag tänka på att sätta ner/stänga av FTXen när jag lagar mat?
Du sätter väl inte alltid på köksfläkten när du lagar mat? Kokar kaffe eller potatis, steker ägg mm?

Vår frånluftsventil i köket till FTXen sitter 1,5 meter från fläkten, med vi har ju normal spisfläkt alldeles över spisen. Och det är ritat av ett proffs.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.