Hej

Mina frånluftdon sitter i en fästram med ett undantag där det ör för kort avstånd mellan t-stycket och innertak och dör passar inte mina don.
Har ni ett exempel på ett don som Jan fastna direkt i ett spirorör?

RSK nummer?
 
R
Ett foto hur det ser ut och vad du har
 
kommer imorgon, inte kvar på”bygget”
 
K Krypstocken skrev:
Hej

Mina frånluftdon sitter i en fästram med ett undantag där det ör för kort avstånd mellan t-stycket och innertak och dör passar inte mina don.
Har ni ett exempel på ett don som Jan fastna direkt i ett spirorör?

RSK nummer?
https://www.soliduct.se/franluftsdon-vef-100-plast/p-2670.htm
 
  • Gilla
tommib
  • Laddar…
Hej

Så här ser det ut.... de don jag har, ett rör med föstram och problemröret utan lats för fästram.
Rör genom vägg utan fästram, otillräckligt infäst med synliga skador runt kanterna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand håller rör med fästram i plastförpackning mot vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Plastförpackning hålls upp, visar frånlufstventil med etikett för storlek och artikelnummer på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Rör genom vägg utan fästram, synliga skarvar på vit yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Problemet är alltså att ramen är för lång och tar i röret?
Klipp ner ramen lite? Vet inte hur ahlsells ramar är, men dom donen jag har satt dit iaf, Så sätts donet fast längst ut på ramen. Du klipper visserligen bort packningen på ramen. men tror knappast att skillnaden på flödet märks. Har gjort så flera gånger pga av det gick inte att göra något annat. :)
 
  • Gilla
Krypstocken
  • Laddar…
T Touchofred skrev:
Problemet är alltså att ramen är för lång och tar i röret?
Klipp ner ramen lite? Vet inte hur ahlsells ramar är, men dom donen jag har satt dit iaf, Så sätts donet fast längst ut på ramen. Du klipper visserligen bort packningen på ramen. men tror knappast att skillnaden på flödet märks. Har gjort så flera gånger pga av det gick inte att göra något annat. :)
Alt byter don till ett med fjädrar och passar i röret utan ram
 
  • Gilla
Krypstocken
  • Laddar…
E exerg skrev:
Alt byter don till ett med fjädrar och passar i röret utan ram
Ja, eller det.
Tänkte mest om han ville slippa att köpa ett nytt don.
 
Jag köper nytt don, har användning för det andra på annat håll.

K
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.