Hej
Mina frånluftdon sitter i en fästram med ett undantag där det ör för kort avstånd mellan t-stycket och innertak och dör passar inte mina don.
Har ni ett exempel på ett don som Jan fastna direkt i ett spirorör?
RSK nummer?
Mina frånluftdon sitter i en fästram med ett undantag där det ör för kort avstånd mellan t-stycket och innertak och dör passar inte mina don.
Har ni ett exempel på ett don som Jan fastna direkt i ett spirorör?
RSK nummer?
kommer imorgon, inte kvar på”bygget”
https://www.soliduct.se/franluftsdon-vef-100-plast/p-2670.htmK Krypstocken skrev:
Hej
Så här ser det ut.... de don jag har, ett rör med föstram och problemröret utan lats för fästram.
Så här ser det ut.... de don jag har, ett rör med föstram och problemröret utan lats för fästram.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Problemet är alltså att ramen är för lång och tar i röret?
Klipp ner ramen lite? Vet inte hur ahlsells ramar är, men dom donen jag har satt dit iaf, Så sätts donet fast längst ut på ramen. Du klipper visserligen bort packningen på ramen. men tror knappast att skillnaden på flödet märks. Har gjort så flera gånger pga av det gick inte att göra något annat.
Klipp ner ramen lite? Vet inte hur ahlsells ramar är, men dom donen jag har satt dit iaf, Så sätts donet fast längst ut på ramen. Du klipper visserligen bort packningen på ramen. men tror knappast att skillnaden på flödet märks. Har gjort så flera gånger pga av det gick inte att göra något annat.
Alt byter don till ett med fjädrar och passar i röret utan ramT Touchofred skrev:Problemet är alltså att ramen är för lång och tar i röret?
Klipp ner ramen lite? Vet inte hur ahlsells ramar är, men dom donen jag har satt dit iaf, Så sätts donet fast längst ut på ramen. Du klipper visserligen bort packningen på ramen. men tror knappast att skillnaden på flödet märks. Har gjort så flera gånger pga av det gick inte att göra något annat.![]()
Jag köper nytt don, har användning för det andra på annat håll.
K
K
Klicka här för att svara