Om man installerar ett ftx system med ventilationsmaskinen I garaget. Kan man då sätta en ventil som man kan skruva upp på vintern så att varmluften som sugs från huset spolas in i garaget och på så vis värma upp garaget?
 
Det är väl bättre att låta frånluften i huset förvärma tilluften såsom avsett med FTX. Varm inomhusluft skulle också kunna öka fuktnivån betydligt i garaget. I garaget passar det t.ex. bättre att istället sätta upp en luftluftvärmepump som kan stå på underhållsvärme kring 8-10 grader och sedan snabbt öka värmen om man ska vara där och jobba.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.