Hejsan.
Vi ska bygga ett hus på ca 140m2 i 2 plan med platta + en etagedel med träbjälklag och det ska vara golvvärme i alla plan, so far so good.
I husleveransen ingår en IVT 840/860 som verkar vara bra och "relativt" trubbelfri, men den rörmokaren som vår snickare tänkt anlita sa att vi skulle ta en Nibe F750 istället för att han hade haft massor av strul med IVT!
Vi är helt okunniga gällande kvalitets och övriga skillnader och efter att ha sökt och läst i forum så får jag inte svar nog att hjälpa oss att ta ett beslut tills på måndag 5 okt??
Gällande garantier så har IVT har 10 år på kompressor och 6 år på pumpen med möjlighet att förlänga garantin till upp till 14 år, samt att filtret till den verkar vara relativt lättskött, typ spola av det med vatten.
Nibe har 3 års garanti med möjlighet att förlänga i 14 år, gällande underhåll så har jag ej hittat nån info.
Vilken ger bäst värmeekonomi? Vilken är mest effektiv med varmvattenberedning? Vilken låter minst?
Vilket märke har bäst support och service? Vilken är mest lättskött?
Tacksam för svar.
Med vänlig hälsning
Janne

Har ingen koll på just 840/860 men jag har för mig att ivt kräver återigen service för att garantin ska gälla.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.