Hej ni..
Jag har en acktank, Strömsnäspannan TS500 idag.
Till den tänkte jag koppla i en vattenmantlad pelletskamin.
Så långt allt ok..men frågan är: Vad kommer där emellan då?..*ok,rör, det fattar to m jag,* :)
Vad mer måste införskaffas så det blir brukligt?


Tacksam för svar....
 
Sitter det redan en cirk-pump i kaminen(det gör det i de flesta) så behövs bara en termisk blandningsventil så returvattnet håller sig över ex 53 grader
 
Finns oftast en funktion på pelletskaminen där du väljer starttemperatur på cirkulationspumpen. Om du väljer 60 grader så behöver du nog inte någon termisk ventil. Kan bli lite start och stopp av pumpen men brukar oftast funka bra.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.