14 840 läst ·
16 svar
15k läst
16 svar
Framtidens husköpare
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Kul frågor!
Tar dem i tur och ordning, nu när jag har lite tid över
Jag räknade nyligen ut att skattepåslaget på elen var 147%. 147!!! Det är horribelt och vi måste alltså minimera energiförbrukningen för att ha råd.
Har man bara pengar går väl allt att ordna.
Annars får man göra som majoriteten av oss medelsvenssons, kompromissa.
Tar dem i tur och ordning, nu när jag har lite tid över
Hoppas att de kommer att de ut ungefär som i dag. Jag har aldrig bott särskilt spatiöst, och känner inte behov av jättelika utrymmen heller. Litet och hemtrevligt snarare.
Enkla stugor med sadeltak och liten förstukvist duger bra för mig. Enplans helst.
Mycket viktig om vi skall ha råd att ha det drägligt varmt.
Jag räknade nyligen ut att skattepåslaget på elen var 147%. 147!!! Det är horribelt och vi måste alltså minimera energiförbrukningen för att ha råd.
Helst nytt, för att kunna göra huset energieffektivt.
Absolut äga. Vem vill vara i händerna på en hyresvärd, som mest vill maximera sin egen vinst?
Det är många! Bra planlösning, trevligt läge, låg energiförbrukning, trevliga omgivningar, trevliga grannar...
Det är väl som alltid ekonomin.
Har man bara pengar går väl allt att ordna.
Annars får man göra som majoriteten av oss medelsvenssons, kompromissa.
Ifall det har nån betydelse är jag från Finland och bygger där.
Jag ser dom som energi-effektivare. Tror inte det kommer att byggas större. Det blir allt viktigare att hus ska dra mindre energi ur mljö och ekonomiska skäl. Elen blir ju bara dyrare.
Jag tycker det ska se klassiskt men modernt ut, hur man nu ska förklara det...
Extremt viktig. En av orsakerna vi valde en mindre stuga.
För oss var det billigare att bygga nytt då man tänker i det långa loppet. Man vet hur avloppen är gjorda, man får njuta av all fördelar som modern teknik erbjuder (bergvärme, golvvärme, bra isolering, fönster som tätar bättre osv). Man behöver inte värma upp ett gammalt hus och slänga pengar i det och eventuella renoveringskostnader osv.
Definitivt äga. Hyra är bara något tillfälligt.
Att ha råd med det, stabilt jobb eller iaf, så att jag hittar nytt jobb. A och O man kan betala av lånet man måste ta.
Se ovan. Pengarna är den största bromsen.
Klicka här för att svara