1 299 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Frågor vem? Ersättning och tele
Hej
Skanska gör byggjobb på vägen utanför och har lyckats dra ner min luft ledning, en fiber och en tele. Hur vet jag inte men min antennkabel måste ha varit kopplat till detta så min TV antenn böjdes och helt sonika gick också sönder.
Nu är vi vid steg ett, rep av fiber kabel in, då säger telekillarna att de inte tänker sätta upp telekabeln längre då jag ju har fiber, ok? (kabske hör hemma under tele delen). Förutom att fiber telefonen strulat kanske man är en bakåtsträvare men jag hade ju en telekabel före?
Har jag rätt till ersättning och hur? sitter just nu hemma då de repar och kan inte arbeta.
Mitt försäkringsbolag sa förövrigt att detta är orsakandes fel och skastå för allt. Skanska har än så länge varit helt ok och bra, tänkte bara nämna det också då man tagit med namnet.
Skanska gör byggjobb på vägen utanför och har lyckats dra ner min luft ledning, en fiber och en tele. Hur vet jag inte men min antennkabel måste ha varit kopplat till detta så min TV antenn böjdes och helt sonika gick också sönder.
Nu är vi vid steg ett, rep av fiber kabel in, då säger telekillarna att de inte tänker sätta upp telekabeln längre då jag ju har fiber, ok? (kabske hör hemma under tele delen). Förutom att fiber telefonen strulat kanske man är en bakåtsträvare men jag hade ju en telekabel före?
Har jag rätt till ersättning och hur? sitter just nu hemma då de repar och kan inte arbeta.
Mitt försäkringsbolag sa förövrigt att detta är orsakandes fel och skastå för allt. Skanska har än så länge varit helt ok och bra, tänkte bara nämna det också då man tagit med namnet.
Moderator
· Stockholm
· 57 851 inlägg
Har du någon tjänst via teleledningen i nuläget? Annars så är det väl upp till leningsägaren att välja om de vill sätta upp den.
Färre kablar, från olika nät, in till huset är en STOR fördel när det åskar. Själv rullade jag ihop, den nu ej använda, kabeln och hängde den på stolpen. Detta efter att en granne just fått mycket sönderslaget av åskan via bl.a. teleledningen.
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "eltejp"
Eltejp
Eltejp, även känd som isoleringstejp, är ett tryckkänsligt tejp som används för att isolera elektriska ledningar och andra material som leder elektricitet. Den har en rad egenskaper som gör den idealisk för användning inom elinstallation
Läs mer
T
TechMark
Hobbysnickare
· Stockholm
· 196 inlägg
TechMark
Hobbysnickare
- Stockholm
- 196 inlägg
Om det är beställt att telekabeln ska sättas upp, vilket jag förutsätter att Skanska gjort, och du har fast telefoni så är argumentet "men du har ju fiber" inget att komma med.
Däremot försöker Telia/Skanova slippa undan kopparnätet så mycket de bara kan.
Däremot försöker Telia/Skanova slippa undan kopparnätet så mycket de bara kan.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden