Hej
Håller för tillfället på att riva badrummet för en totalrenovering. Har dock lite frågor om hur vissa saker görs.

Först och främst är det en fråga om det är några problem att återmontera de lossade vattenrören? Bild nedan. Har fått för mig att det ska vara något negativt med att återmontera men kan inte riktigt se problemet. Det sitter alltså en mässingring(?) runt röret som kan ses på fotot.
Kromade vattenrör och kopplingar monterade på vit vägg med mässingring synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fråga nummer två är vad man gör åt ett avlopp som ser ut som fotot nedan. Det är alltså inget uppstick utan bara ett hål rakt ner. Tidigare ägaren har tryckt ner avloppsöret i avloppet och tätat runtom med silikon. Denna känns inte som en 100%-ig installation, därför söker jag hur detta åtgärdas och görs 100%-igt.
Avloppshål i golv med rester av silikon och synligt avloppsrör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vänliga hälsningar,
Newbuild
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.